McDonald’s zarabia na nostalgii, Happy Meal dla dorosłych

Sieć fast-foodów liczy, że jej dorosła klientela z przyjemnością będzie kupowała pamiętane z dzieciństwa zestawy z obowiązkową zabawką i w charakterystycznym opakowaniu.

Publikacja: 30.09.2022 16:48

McDonald’s zarabia na nostalgii, Happy Meal dla dorosłych

Foto: Adobe Stock

Happy Meal to jedna z silniejszych marek w portfelu McDonald’s, od lat doskonale znana i z przyjemnymi skojarzeniami. Teraz sieć chce dodatkowo zarobić na tym sentymencie i wypuszcza zestawy dotąd oferowane w wersjach dla dzieci także w formacie dla dorosłej klienteli.

Hasłem akcji może być „nigdy nie jesteś za stary na Happy Meal”, a przynajmniej na to liczy McDonald's. Gigant fast foodów ogłosił plany wprowadzenia posiłków dla dorosłych – wraz z darmową zabawką – w ramach inicjatywy mającej na celu powrót do nostalgicznych skojarzeń z czerwonymi, kartonowymi pudełkami restauracji.

Pudełko w wersji dorosłej powstało w wyniku współpracy McDonald's ze znaną marką streetwearową Cactus Plant Flea Market i pojawi się w sklepach 3 października. W przeciwieństwie do zestawów dziecięcych, to nowe będzie zawierało Big Maca lub 10 kawałków Chicken McNuggets, a także napój gazowany i frytki.

W pudełku znajdzie się również jedna z czterech figurek z zestawów kolekcjonerskich maskotek McDonalda: Grimace, Hamburglara i Birdie, a także Cactus Buddy.

Czytaj więcej

Rząd dobija gastronomię. Do rosnących kosztów dojdzie nowy podatek

– Bierzemy jedno z najbardziej nostalgicznych doświadczeń McDonalda i dosłownie przepakowujemy je w nowy sposób, który jest niezwykle istotny dla naszych dorosłych fanów – mówi Tariq Hassan, dyrektor marketingu McDonald's. Siła skojarzeń jest ogromna, kilka lat temu motyw Happy Meal wykorzystała w kolekcji włoska marka Moschino. Z kolei do dzisiaj na serwisach jak eBay poszukiwane są zabawki z zestawów, te rzadkie i nierozpakowane potrafią kosztować nawet po kilkadziesiąt dolarów za sztukę, to stały punkt poszukiwań na wyprzedażach garażowych czy pchlich targach.

To kolejne z partnerstw sieci, w kwietniu ubiegłego roku połączyła ona siły z supergwiazdami K-pop, zespołem BTS w ramach kampanii Famous Orders.

W 2020 roku sieć wydała także zestaw inspirowany ulubionym zamówieniem rapera Travisa Scotta. Był tak popularny, że w niektórych restauracjach skończyły się burgery Quarter Pounder. Oprócz wspólnego zestawu McDonald's oraz Cactus Plant Flea Market przygotują również limitowaną linię odzieży i towarów. Będzie można ją zobaczyć od najbliższego poniedziałku online na stronie marki.

Happy Meal to jedna z silniejszych marek w portfelu McDonald’s, od lat doskonale znana i z przyjemnymi skojarzeniami. Teraz sieć chce dodatkowo zarobić na tym sentymencie i wypuszcza zestawy dotąd oferowane w wersjach dla dzieci także w formacie dla dorosłej klienteli.

Hasłem akcji może być „nigdy nie jesteś za stary na Happy Meal”, a przynajmniej na to liczy McDonald's. Gigant fast foodów ogłosił plany wprowadzenia posiłków dla dorosłych – wraz z darmową zabawką – w ramach inicjatywy mającej na celu powrót do nostalgicznych skojarzeń z czerwonymi, kartonowymi pudełkami restauracji.

Przemysł spożywczy
Rośnie popularność polskich win, ale i nalewki trzymają się mocno
Materiał Promocyjny
Podróżuj ekologicznie! Program Fundusze Europejskie dla zrównoważonej mobilności
Przemysł spożywczy
Whisky, która powstała za czasów królowej Wiktorii trafi na aukcję
Przemysł spożywczy
Palikot zaproponował spłatę wierzycieli Manufaktury
Przemysł spożywczy
Mleczarze Polski i Ukrainy chcą handlu bez ograniczeń politycznych
Materiał Promocyjny
„Skoro wiemy, że damy radę, to zróbmy to”. Oto ludzie, którzy tworzą Izerę
Przemysł spożywczy
Karolina Zajezierska: Chleb nie potanieje, ale możliwa stabilizacja cen
Przemysł spożywczy
Jedyny majonez z takim świętem. Dzień najsłynniejszego polskiego majonezu