McDonald’s zarabia na nostalgii, Happy Meal dla dorosłych

Sieć fast-foodów liczy, że jej dorosła klientela z przyjemnością będzie kupowała pamiętane z dzieciństwa zestawy z obowiązkową zabawką i w charakterystycznym opakowaniu.

Publikacja: 30.09.2022 16:48

McDonald’s zarabia na nostalgii, Happy Meal dla dorosłych

Foto: Adobe Stock

Happy Meal to jedna z silniejszych marek w portfelu McDonald’s, od lat doskonale znana i z przyjemnymi skojarzeniami. Teraz sieć chce dodatkowo zarobić na tym sentymencie i wypuszcza zestawy dotąd oferowane w wersjach dla dzieci także w formacie dla dorosłej klienteli.

Hasłem akcji może być „nigdy nie jesteś za stary na Happy Meal”, a przynajmniej na to liczy McDonald's. Gigant fast foodów ogłosił plany wprowadzenia posiłków dla dorosłych – wraz z darmową zabawką – w ramach inicjatywy mającej na celu powrót do nostalgicznych skojarzeń z czerwonymi, kartonowymi pudełkami restauracji.

Pudełko w wersji dorosłej powstało w wyniku współpracy McDonald's ze znaną marką streetwearową Cactus Plant Flea Market i pojawi się w sklepach 3 października. W przeciwieństwie do zestawów dziecięcych, to nowe będzie zawierało Big Maca lub 10 kawałków Chicken McNuggets, a także napój gazowany i frytki.

W pudełku znajdzie się również jedna z czterech figurek z zestawów kolekcjonerskich maskotek McDonalda: Grimace, Hamburglara i Birdie, a także Cactus Buddy.

Czytaj więcej

Rząd dobija gastronomię. Do rosnących kosztów dojdzie nowy podatek

– Bierzemy jedno z najbardziej nostalgicznych doświadczeń McDonalda i dosłownie przepakowujemy je w nowy sposób, który jest niezwykle istotny dla naszych dorosłych fanów – mówi Tariq Hassan, dyrektor marketingu McDonald's. Siła skojarzeń jest ogromna, kilka lat temu motyw Happy Meal wykorzystała w kolekcji włoska marka Moschino. Z kolei do dzisiaj na serwisach jak eBay poszukiwane są zabawki z zestawów, te rzadkie i nierozpakowane potrafią kosztować nawet po kilkadziesiąt dolarów za sztukę, to stały punkt poszukiwań na wyprzedażach garażowych czy pchlich targach.

To kolejne z partnerstw sieci, w kwietniu ubiegłego roku połączyła ona siły z supergwiazdami K-pop, zespołem BTS w ramach kampanii Famous Orders.

W 2020 roku sieć wydała także zestaw inspirowany ulubionym zamówieniem rapera Travisa Scotta. Był tak popularny, że w niektórych restauracjach skończyły się burgery Quarter Pounder. Oprócz wspólnego zestawu McDonald's oraz Cactus Plant Flea Market przygotują również limitowaną linię odzieży i towarów. Będzie można ją zobaczyć od najbliższego poniedziałku online na stronie marki.

Happy Meal to jedna z silniejszych marek w portfelu McDonald’s, od lat doskonale znana i z przyjemnymi skojarzeniami. Teraz sieć chce dodatkowo zarobić na tym sentymencie i wypuszcza zestawy dotąd oferowane w wersjach dla dzieci także w formacie dla dorosłej klienteli.

Hasłem akcji może być „nigdy nie jesteś za stary na Happy Meal”, a przynajmniej na to liczy McDonald's. Gigant fast foodów ogłosił plany wprowadzenia posiłków dla dorosłych – wraz z darmową zabawką – w ramach inicjatywy mającej na celu powrót do nostalgicznych skojarzeń z czerwonymi, kartonowymi pudełkami restauracji.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Grona goryczy w Penedes. Susza pozbawia ludzi pracy
Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”