Starbucks przyciąga pieniądze lepiej niż wiele banków

Na kartach lojalnościowych sieci kawiarni Starbucks jest więcej pieniędzy niż na depozytach w niektórych dużych, amerykańskich bankach.

Publikacja: 13.06.2016 15:44

Starbucks przyciąga pieniądze lepiej niż wiele banków

Foto: Bloomberg

Z danych S&P Global Market Intelligence opublikowanych przez „The Wall Street Journal" wynika, że na kartach lojalnościowych Starbucks oraz na kontach powiązanych z aplikacjami mobilnymi tej sieci konsumenci ulokowali 1,2 mld dolarów. Znajdujące się tam pieniądze mogą być wykorzystane do zakupu napojów, posiłków oraz innych artykułów sprzedawanych przez Starbucks. W drugim kwartale 2016 r. aż 41 proc. transakcji zawieranych w kawiarniach tej sieci w USA i Kanadzie było dokonywanych za pomocą kart lojalnościowych. W samych Stanach Zjednoczonych koncern ma 12 mln klientów aktywnie korzystających z tego programu. Spółka sprzedaje miliony tego typu kart pracodawcom w okresie przedświątecznym, którzy następnie przekazują je swoim pracownikom.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Subskrybuj
gazeta
Przemysł spożywczy
Węgry zakazały importu polskiej wołowiny i wieprzowiny. To odwet
Przemysł spożywczy
Zmarł jeden z twórców imperium lodziarskiego Koral
Przemysł spożywczy
Polskie Jeżyki i Grześki łączą siły z niemieckimi zającami
Przemysł spożywczy
Słynny producent alkoholi luksusowych zwolni ponad tysiąc pracowników
Przemysł spożywczy
Zakaz reklamy piwa? Ministerstwo nie mówi „nie”
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem