Starbucks przyciąga pieniądze lepiej niż wiele banków

Na kartach lojalnościowych sieci kawiarni Starbucks jest więcej pieniędzy niż na depozytach w niektórych dużych, amerykańskich bankach.

Publikacja: 13.06.2016 15:44

Starbucks przyciąga pieniądze lepiej niż wiele banków

Foto: Bloomberg

Z danych S&P Global Market Intelligence opublikowanych przez „The Wall Street Journal" wynika, że na kartach lojalnościowych Starbucks oraz na kontach powiązanych z aplikacjami mobilnymi tej sieci konsumenci ulokowali 1,2 mld dolarów. Znajdujące się tam pieniądze mogą być wykorzystane do zakupu napojów, posiłków oraz innych artykułów sprzedawanych przez Starbucks. W drugim kwartale 2016 r. aż 41 proc. transakcji zawieranych w kawiarniach tej sieci w USA i Kanadzie było dokonywanych za pomocą kart lojalnościowych. W samych Stanach Zjednoczonych koncern ma 12 mln klientów aktywnie korzystających z tego programu. Spółka sprzedaje miliony tego typu kart pracodawcom w okresie przedświątecznym, którzy następnie przekazują je swoim pracownikom.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Przemysł spożywczy
Królewiec wprowadza kartki na żywność, ale nie dla wszystkich
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Upadła Manufaktura Piwa Wódki i Wina. Palikot w areszcie. Czy to początek końca?
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę