Reklama

Starbucks przyciąga pieniądze lepiej niż wiele banków

Na kartach lojalnościowych sieci kawiarni Starbucks jest więcej pieniędzy niż na depozytach w niektórych dużych, amerykańskich bankach.

Publikacja: 13.06.2016 15:44

Starbucks przyciąga pieniądze lepiej niż wiele banków

Foto: Bloomberg

Z danych S&P Global Market Intelligence opublikowanych przez „The Wall Street Journal" wynika, że na kartach lojalnościowych Starbucks oraz na kontach powiązanych z aplikacjami mobilnymi tej sieci konsumenci ulokowali 1,2 mld dolarów. Znajdujące się tam pieniądze mogą być wykorzystane do zakupu napojów, posiłków oraz innych artykułów sprzedawanych przez Starbucks. W drugim kwartale 2016 r. aż 41 proc. transakcji zawieranych w kawiarniach tej sieci w USA i Kanadzie było dokonywanych za pomocą kart lojalnościowych. W samych Stanach Zjednoczonych koncern ma 12 mln klientów aktywnie korzystających z tego programu. Spółka sprzedaje miliony tego typu kart pracodawcom w okresie przedświątecznym, którzy następnie przekazują je swoim pracownikom.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Przemysł spożywczy
Niemcy chcą walczyć z plagą otyłości. Co może pomóc?
Przemysł spożywczy
Podział Kraft Heinz. Buffett rozczarowany
Przemysł spożywczy
Szalony wzrost cen kawy potrwa nawet dwa lata
Przemysł spożywczy
Prezes Nestlé zwolniony przez romans z pracownicą. Koncern pogrąża się w kryzysie
Przemysł spożywczy
Japoński gigant alkoholowy stracił szefa. W tle kłopoty z narkotykami
Reklama
Reklama