#RZECZoBIZNESIE: Aleksandra Cichowska-Majchrzak: Piekarnia to ciężki biznes

Najwięcej pracy mamy, kiedy reszta Polaków ma wolne – mówi Aleksandra Cichowska-Majchrzak, współwłaścicielka piekarni Grzybki, gość programu Marcina Piaseckiego.

Aktualizacja: 06.04.2017 16:00 Publikacja: 06.04.2017 14:07

#RZECZoBIZNESIE: Aleksandra Cichowska-Majchrzak: Piekarnia to ciężki biznes

Foto: tv.rp.pl

Gość zaznaczyła, że piekarnia Grzybki jest znana przede wszystkim na rynku warszawskim. - Pod Warszawą zaczynamy się dopiero rozwijać – mówiła.

- Nazwa Grzybki wzięła się od naszych klientów. Oni tak przezwali naszą firmę i jest to związane z architektonicznym wyglądem naszego pierwszego budynku, który przypominał grzybek – dodała.

Cichowska-Majchrzak przyznała, że jest to dosyć ciężki biznes, bo piekarnia jest miejscem czynnym 24 godz. na dobę. - Najwięcej pracy mamy, kiedy reszta Polaków ma wolne. Poza tym coraz mniej na rynku można spotkać ludzi, którzy są wykwalifikowani w tym kierunku. Brakuje specjalistów, którzy znają się na ciastach i mące. Ludzi do obsługi maszyn nie jest problem znaleźć – tłumaczyła.

- Ostatnio zatrudniliśmy kilka osób spoza Mazowsza. Zza wschodniej granicy też troszeczkę osób zatrudniamy. To są też nieźle wykwalifikowani pracownicy – dodała.

Współwłaścicielka piekarni tłumaczyła, że pieczywo jest robione metodą rzemieślniczą. - Nasze receptury nie zmieniły się przez ostatnie 60 lat. Dobra jakość niestety przekłada się na dosyć dużą cenę. Stawiamy na dobrej jakości składniki – mówiła.

Gość oceniła, że są dwie drogi dla polskich piekarzy. - Albo ktoś się przestawi na robienie dużej ilości pieczywa i rozwożenie po całej Polsce, albo jak my będzie produkował metodą rzemieślniczą i dostarczać do swoich punktów odbioru – stwierdziła.

- Trzeba się skupić na dobrej jakości w mniejszej ilości, albo pójść w maszyny i produkować dużą ilość chleba po niskich cenach – dodała.

Cichowska-Majchrzak wyjaśniła, że jeżeli widzimy na półce pieczywo na zakwasie, to może się okazać, że ten zakwas nie jest naturalny. - Dostępny jest na rynku płynny zakwas i można sobie napisać na etykiecie, że chleb jest na zakwasie – mówiła.

Podkreśliła, że piekarnia Grzybki ma teraz dużo nowości. - Hitem jest pieczywo zdrowotne. Dodajemy coraz ciekawszych, mało spotykanych składników – zaznaczyła.

Cichowska-Majchrzak przyznała, że chleb miał dosyć czarny PR w ostatnich latach. - W naszą firmę to nie uderzyło, bo mamy bardzo szeroką gamę chlebów tworzonych tylko i wyłącznie z mąki żytniej. Uderzyło to w mniejsze piekarnie, których produkcja bazowała na białym pieczywie. Coraz mniej jest tych piekarni na rynku – zauważyła.

Przemysł spożywczy
W tym i w przyszłym roku mniej kawy z Brazylii
Przemysł spożywczy
Kakao będzie drożeć jeszcze latami. Miliardowe inwestycje nie zwrócą się szybko
Przemysł spożywczy
Amerykańska firma ma nakarmić rosyjskie wojsko. Kreml skonfiskował ją za rzekome przekręty
Przemysł spożywczy
Eksport szansą dla producentów mocnych alkoholi
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Przemysł spożywczy
Kryzys ryżowy: Japonia uwalnia rezerwy strategiczne najważniejszego produktu żywnościowego
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne