Miłość Polaków do trunków musujących ewoluuje. W 2021 wydali prawie miliard

W grudniu sprzedaż szampanów i win musujących rośnie kilkakrotnie. Ale nie są to już trunki sezonowe, w skali roku sprzedaż rośnie dwucyfrowo i wartość rynku zbliża się do już 1 mld zł.

Publikacja: 29.12.2021 21:00

Miłość Polaków do trunków musujących ewoluuje. W 2021 wydali prawie miliard

Foto: Shutterstock

Miłość Polaków do trunków musujących ewoluuje – to już nie tylko tanie wina pod rosyjsko brzmiącymi nazwami, ale także włoskie prosecco, hiszpańska cava czy francuski szampan. Sprzedaż tego rodzaju win w tym roku rośnie o niemal 20 proc. – wynika z danych Nielsena. Jak podaje tylko „Rzeczpospolitej" firma badawcza Euromonitor International, Polacy wydadzą w 2021 r. na takie alkohole w sklepach oraz gastronomii już 851 mln zł.

Polacy wzorem innych nacji chętnie sięgają po nie także w miesiącach letnich, np. dodając do koktajli. W efekcie sprzedaż prosecco rośnie ponad 30 proc., ale szampana – nawet ponad 40 proc., mimo że to wydatek od 100 zł w górę za butelkę.

Pozostało 84% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Przemysł spożywczy
Królewiec wprowadza kartki na żywność, ale nie dla wszystkich
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Upadła Manufaktura Piwa Wódki i Wina. Palikot w areszcie. Czy to początek końca?
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę