Reklama

Miłość Polaków do trunków musujących ewoluuje. W 2021 wydali prawie miliard

W grudniu sprzedaż szampanów i win musujących rośnie kilkakrotnie. Ale nie są to już trunki sezonowe, w skali roku sprzedaż rośnie dwucyfrowo i wartość rynku zbliża się do już 1 mld zł.

Publikacja: 29.12.2021 21:00

Miłość Polaków do trunków musujących ewoluuje. W 2021 wydali prawie miliard

Foto: Shutterstock

Miłość Polaków do trunków musujących ewoluuje – to już nie tylko tanie wina pod rosyjsko brzmiącymi nazwami, ale także włoskie prosecco, hiszpańska cava czy francuski szampan. Sprzedaż tego rodzaju win w tym roku rośnie o niemal 20 proc. – wynika z danych Nielsena. Jak podaje tylko „Rzeczpospolitej" firma badawcza Euromonitor International, Polacy wydadzą w 2021 r. na takie alkohole w sklepach oraz gastronomii już 851 mln zł.

Polacy wzorem innych nacji chętnie sięgają po nie także w miesiącach letnich, np. dodając do koktajli. W efekcie sprzedaż prosecco rośnie ponad 30 proc., ale szampana – nawet ponad 40 proc., mimo że to wydatek od 100 zł w górę za butelkę.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Przemysł spożywczy
Niemcy chcą walczyć z plagą otyłości. Co może pomóc?
Przemysł spożywczy
Podział Kraft Heinz. Buffett rozczarowany
Przemysł spożywczy
Szalony wzrost cen kawy potrwa nawet dwa lata
Przemysł spożywczy
Prezes Nestlé zwolniony przez romans z pracownicą. Koncern pogrąża się w kryzysie
Przemysł spożywczy
Japoński gigant alkoholowy stracił szefa. W tle kłopoty z narkotykami
Reklama
Reklama