Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 29.12.2021 21:00 Publikacja: 29.12.2021 21:00
Foto: Shutterstock
Miłość Polaków do trunków musujących ewoluuje – to już nie tylko tanie wina pod rosyjsko brzmiącymi nazwami, ale także włoskie prosecco, hiszpańska cava czy francuski szampan. Sprzedaż tego rodzaju win w tym roku rośnie o niemal 20 proc. – wynika z danych Nielsena. Jak podaje tylko „Rzeczpospolitej" firma badawcza Euromonitor International, Polacy wydadzą w 2021 r. na takie alkohole w sklepach oraz gastronomii już 851 mln zł.
Polacy wzorem innych nacji chętnie sięgają po nie także w miesiącach letnich, np. dodając do koktajli. W efekcie sprzedaż prosecco rośnie ponad 30 proc., ale szampana – nawet ponad 40 proc., mimo że to wydatek od 100 zł w górę za butelkę.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Prawie połowa Niemców ma nadwagę, a 11. na 100. boryka się z kryzysem otyłości. Niemieckie władze chcą to zmieni...
Gdyby nie keczup i makaron z serem, Warren Buffett miałby o jeden problem mniej. Podczas niedawnego występu w st...
W rok ceny kawy na światowych giełdach się podwoiły. Podwyżki właśnie docierają na półki sklepowe w Polsce. Kons...
Po zaledwie roku pracy na stanowisku prezesa Nestlé Laurent Freixe musi pożegnać się z firmą. Powodem jest ukryw...
Prezes i dyrektor generalny Suntory Holdings Takeshi Niinami rezygnuje po zarzutach o zakup produktów z THC – in...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas