Starbucks przeprasza za przeterminowane jedzenie w Chinach

W dwóch z ponad 5 tysięcy placówek Starbucksa w Chinach państwowa gazeta odkryła przeterminowane produkty. Koncern musi się kajać.

Publikacja: 14.12.2021 12:39

Starbucks przeprasza za przeterminowane jedzenie w Chinach

Foto: materiały prasowe

Beijing News przeprowadziła dziennikarskie śledztwo dotyczące sieci kawiarni Starbucks. Dziennikarze państwowej gazety wykryli, że w dwóch placówkach Starbucksa w mieście Wuxi używano przeterminowanych produktów spożywczych – płynu matcha i ciastek, które nie powinny już były znaleźć się w sprzedaży. Incydent zrobił się głośny w chińskich mediach społecznościowych, szczególnie na Weibo, gdzie Starbucks znalazł się w ogniu krytyki ze strony chińskich konsumentów. Tekst gazety błyskawicznie osiągnął ponad 50 mln wyświetleń.

Koncern początkowo zamknął dwa sklepy i poinformował o prowadzeniu dochodzenia, nie wdając się w szczegóły. Jednak w poniedziałek 13 grudnia Starbucks przyznał się do naruszeń we wskazanych przez Beijing News placówkach.

- Szczerze przepraszamy wszystkich klientów Starbucks – oświadczyła firma na swoim oficjalnym koncie w serwisie Weibo.

Czytaj więcej

Zakupy bożonarodzeniowe w Polsce i w Niemczech. Oto, gdzie jest taniej

Starbucks w oświadczeniu, jak informuje CNN, przyznał się też do szeregu drobnych problemów w swoich pozostałych kawiarniach w mieście Wuxi (ma ich tam łącznie 82). Znaleziono niedociągnięcia w postaci niekompletnych strojów roboczych czy błędów w procedurach dezynfekcji.

W ostatnich latach Chińczycy zaczęli uważniej patrzeć na ręce działającym na ich rynku firmom, szczególnie zagranicznym. Czasy, w których koncernom spoza Chin uchodziły na sucho różne niedociągnięcia już się skończyły – konsumenci z Państwa Środka domagają się tej samej jakości, jak na macierzystych rynkach.

Beijing News przeprowadziła dziennikarskie śledztwo dotyczące sieci kawiarni Starbucks. Dziennikarze państwowej gazety wykryli, że w dwóch placówkach Starbucksa w mieście Wuxi używano przeterminowanych produktów spożywczych – płynu matcha i ciastek, które nie powinny już były znaleźć się w sprzedaży. Incydent zrobił się głośny w chińskich mediach społecznościowych, szczególnie na Weibo, gdzie Starbucks znalazł się w ogniu krytyki ze strony chińskich konsumentów. Tekst gazety błyskawicznie osiągnął ponad 50 mln wyświetleń.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Grona goryczy w Penedes. Susza pozbawia ludzi pracy
Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”