Reklama
Rozwiń

Polska żwyność walczy z protekcjonizmem w UE

Firmy mają dość nagonki, która szkodzi wizerunkowi naszych produktów. W planach kampania przeciw odradzającemu się protekcjonizmowi w UE.

Publikacja: 23.12.2014 03:18

Firmy mają dość nagonki, która szkodzi wizerunkowi naszych produktów.

Firmy mają dość nagonki, która szkodzi wizerunkowi naszych produktów.

Foto: Bloomberg

– Jednym z największych wyzwań, jakie stoją przed branżą spożywczą w 2015 roku, jest rozszerzający się problem protekcjonizmu w Unii Europejskiej oraz łamanie zasad funkcjonowania wspólnotowego rynku. Musimy podjąć zdecydowane działania, w przeciwnym razie możemy stracić dużo więcej niż na rosyjskim embargu – mówi „Rzeczpospolitej" Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności (PFPŻ).

Ostatnio najwięcej kontrowersji wzbudza specjalna instrukcja wydana przez Departament Kontroli Laboratoryjnej i Certyfikatów Państwowej Inspekcji Rolnej w Czechach. Zaleca on wnikliwe sprawdzanie wyrobów spożywczych z Polski.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Już od 19 zł/msc przez pierwszy rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

19 zł za miesiąc przez pierwszy rok, od 13 miesiąca każdy kolejny w cenie 39 zł za miesiąc.

Przemysł spożywczy
Rośnie apetyt na małą czarną. Ile wart jest rynek kawy w Polsce?
Przemysł spożywczy
Kryzys żywnościowy ogarnia Rosję. Załamanie produkcji, bankructwa przetwórni
Przemysł spożywczy
Młodzi Polacy nie wylewają za kołnierz
Przemysł spożywczy
Unilever daje długie gwarancje zatrudnienia załodze. To ewenement
Przemysł spożywczy
Starbucks zakazuje pisania imion kandydatów na prezydenta na kubkach. „Zbyt polityczne”