Polska żwyność walczy z protekcjonizmem w UE

Firmy mają dość nagonki, która szkodzi wizerunkowi naszych produktów. W planach kampania przeciw odradzającemu się protekcjonizmowi w UE.

Publikacja: 23.12.2014 03:18

Firmy mają dość nagonki, która szkodzi wizerunkowi naszych produktów.

Firmy mają dość nagonki, która szkodzi wizerunkowi naszych produktów.

Foto: Bloomberg

– Jednym z największych wyzwań, jakie stoją przed branżą spożywczą w 2015 roku, jest rozszerzający się problem protekcjonizmu w Unii Europejskiej oraz łamanie zasad funkcjonowania wspólnotowego rynku. Musimy podjąć zdecydowane działania, w przeciwnym razie możemy stracić dużo więcej niż na rosyjskim embargu – mówi „Rzeczpospolitej" Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności (PFPŻ).

Ostatnio najwięcej kontrowersji wzbudza specjalna instrukcja wydana przez Departament Kontroli Laboratoryjnej i Certyfikatów Państwowej Inspekcji Rolnej w Czechach. Zaleca on wnikliwe sprawdzanie wyrobów spożywczych z Polski.

Pozostało 82% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Przemysł spożywczy
FAO: ceny żywności wzrosły w marcu po 7 miesiącach spadku
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Przemysł spożywczy
Ukraińska firma przejmuje polskiego producenta lodów i mrożonek
Przemysł spożywczy
McDonald’s walczy ze światowym bojkotem. Wykupi wszystkie franczyzy w Izraelu
Przemysł spożywczy
Rosja pozywa duńskiego giganta. Rosjan oburzyły słowa prezesa
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Przemysł spożywczy
Kawa o aromacie „tradycyjnych rosyjskich wartości” już do kupienia