Reklama

Ambra: Cydr Lubelski nadal zyskuje

W pierwszej połowie roku obrotowego 2014/2015 grupa winiarska zwiększyła sprzedaż o 0,9 proc. w ujęciu wartościowym, a o 6 proc. w ilościowym. Głównym motorem wzrostu był Cydr Lubelski.

Publikacja: 16.02.2015 08:30

Ambra: Cydr Lubelski nadal zyskuje

Foto: Bloomberg

Sprzedaż lekkiego alkoholu z jabłek zwiększyła się kilkakrotnie do ok. 3 mln litrów. Dzięki temu Cydr Lubelski umocnił swoją pozycję lidera szybko rosnącym rynku cydru.

Negatywnie na dynamikę sprzedaży wpłynęły gorsze wyniki wermutów, głównie w kanale dyskontowym. Łączna sprzedaż pozostałych kategorii alkoholi pozostała na poziomie porównywalnym do pierwszego półrocza poprzedniego roku obrotowego – podaje zarząd.

Ambra poprawiła sprzedaż na rynku polskim, a także w Rumunii. W Czechach i na Słowacji przychody spadły, przede wszystkim z powodu niższej sprzedaży do gastronomii.

Zysk brutto ze sprzedaży osiągnął poziom 92,2 mln zł i był wyższy niż rok wcześniej o 5,6 proc. Pozytywny wpływ na zysk ze sprzedaży miały zarówno niższe ceny zakupu surowców, jak i spadek jednostkowych kosztów logistycznych – informuje zarząd Ambry.

Jednocześnie zwiększyły się koszty marketingu o 2,5 mln zł. Działania marketingowe koncentrowały się na wsparciu Cydru Lubelskiego, które objęło m.in. obecność marki w telewizji oraz imprezach w największych miastach Polski i w najpopularniejszych ośrodkach turystycznych.

Reklama
Reklama

Istotną częścią inwestycji w rozwój cydru były nakłady na zwiększenie jego dostępności zwłaszcza w mniejszych sklepach detalicznych. - W tym celu rozbudowany został dział sprzedaży, co pozwoliło zwiększyć liczbę obsługiwanych sklepów detalicznych i uzyskać zakładany poziom dystrybucji marki – podaje Ambra.

Większa liczba zatrudnionych w sprzedaży w połączeniu z planowym wzrostem płac spowodowała wzrost kosztów wynagrodzeń o 2,6 mln zł, czyli o 9,1 proc. Grupa zamknęła pierwsze półrocze zyskiem ze sprzedaży w wysokości 37,5 mln zł, o 2,7 proc. wyższym niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

- W pierwszym półroczu roku obrotowego 2014/2015 grupa poprawiła wyniki operacyjne, sprzedała znaczącą część aktywów nieoperacyjnych i znacząco zmniejszając zadłużenie obniżyła koszty finansowe. Czynniki te pozwoliły na zwiększenie zysku przypadającego akcjonariuszom jednostki dominującej do poziomu 26,8 mln zł, co stanowi wynik o 3,1 mln zł, czyli 13,2 proc. lepszy w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku obrotowego – podaje w raporcie firma winiarska.

W drugim półroczu bieżącego roku obrotowego 2014/2015 oczekuje wzrostu sprzedaży, głównie dzięki dalszemu dynamicznemu rozwoju cydru oraz utrzymania niższych kosztów zakupu. Negatywnie na wyniki grupy oddziaływać mogą słabnące na tle rynku wina kategorie wermutów i win musujących.

Przemysł spożywczy
Wódka w Rosji drożeje. Meliny i samogon mają wzięcie
Przemysł spożywczy
Costa Coffee na skraju upadłości. Coca-Cola prowadzi rozmowy o sprzedaży
Przemysł spożywczy
„Jestem rozczarowany”. Kania o podwyżce poręczenia za list żelazny do 20 mln zł
Przemysł spożywczy
Święta, święta i do kosza. Tak Polacy marnują jedzenie
Przemysł spożywczy
Żywność ekologiczna dostaje własną halę. Minister: przejęcie Carrefoura warte analizy
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama