Wódki smakowe nie wesprą fiskusa

Podwyżka akcyzy podcięła skrzydła nie tylko czystej. Maleje także popyt na kolorowe trunki.

Aktualizacja: 10.08.2015 07:37 Publikacja: 09.08.2015 22:00

W pierwszej połowie 2015 roku łączna sprzedaż wódki, jeśli wziąć pod uwagę liczbę opakowań, zmalała w Polsce o prawie 4,5 proc. – szacuje branża. Spowodował to głównie mniejszy popyt na czystą, której zakupy skurczyły się o blisko 5 proc.

Spadki nie ominęły także – cieszących się do niedawna dużą popularnością – tzw. wódek smakowych słabszych niż tradycyjna wódka (zgodnie z prawem unijnym wódką nazywać można wyłącznie trunek, w którym zawartość alkoholu wynosi co najmniej 37,5 proc.). Kupiliśmy ich o około 2,5 proc. mniej niż przed rokiem.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Przemysł spożywczy
Węgry zakazały importu polskiej wołowiny i wieprzowiny. To odwet
Przemysł spożywczy
Zmarł jeden z twórców imperium lodziarskiego Koral
Przemysł spożywczy
Polskie Jeżyki i Grześki łączą siły z niemieckimi zającami
Przemysł spożywczy
Słynny producent alkoholi luksusowych zwolni ponad tysiąc pracowników
Przemysł spożywczy
Zakaz reklamy piwa? Ministerstwo nie mówi „nie”
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem