Piwne wojny: AB InBev walczy o światowy prymat

Największy producent piwa na świecie Anheuser-Busch InBev trzykrotnie proponował w ostatnim miesiącu kupić swojego największego konkurenta – brytyjsko-południowoafrykańskiego giganta SABMiller. Trzykrotnie został odesłany z kwitkiem

Aktualizacja: 11.10.2015 09:36 Publikacja: 11.10.2015 08:56

Piwne wojny: AB InBev walczy o światowy prymat

Foto: 123RF

Belgijsko-brazylijski AB InBev proponował odpowiednio 38,40 i 42,15 funta za akcję (64 dol. USA). Za każdym razem odpowiedź była identyczna – propozycje konkurenta są poniżej  rzeczywistej wartości SABMillera oraz potencjalnej możliwości wzrostu.

Ostatnia oferta wywindowała wartość potencjalnej fuzji do poziomu 104-106 miliardów dolarów. Byłoby to największe połączenie w sektorze spożywczym w historii, przebijające 46-miliardowe połączenie Kraft Foods z HJ Heinz z ubiegłego roku oraz połączenie Anheuser-Bush z InBrev z 2008 roku za 52 mld dol. Kapitalizacja połączonych spółek wyniosłaby 245 miliardów dolarów, ale nowy piwny gigant musiałby z pewnością sprzedać niektóre marki, aby uczynić zadość żądaniom władz regulacyjnych obawiających się monopolizacji rynku. Tylko w USA AB InBev (głównie Budweiser i Bud Light) i SABMiller (marki Miller i Coors) kontrolują 70,7 proc. rynku. Poważne zastrzeżenia będą miały też niektóre kraje Ameryki Łacińskiej oraz Chiny.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Przemysł spożywczy
Rosja produkuje coraz mniej wódki, ale Rosjanie piją więcej
Przemysł spożywczy
Właściciel Nutelli kupuje amerykańskiego producenta płatków śniadaniowych
Przemysł spożywczy
Drożyzna i chęć ratowania żywności pcha nas po zakupy z przeceny. „To już nie wstyd”
Przemysł spożywczy
Chiny oszczędzają głównych producentów koniaku w UE. Zwolnią ich z ceł
Przemysł spożywczy
GIS wycofał piwo znanego polskiego producenta. Butelki mogą wybuchnąć
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama