Piwne wojny: AB InBev walczy o światowy prymat

Największy producent piwa na świecie Anheuser-Busch InBev trzykrotnie proponował w ostatnim miesiącu kupić swojego największego konkurenta – brytyjsko-południowoafrykańskiego giganta SABMiller. Trzykrotnie został odesłany z kwitkiem

Aktualizacja: 11.10.2015 09:36 Publikacja: 11.10.2015 08:56

Piwne wojny: AB InBev walczy o światowy prymat

Foto: 123RF

Belgijsko-brazylijski AB InBev proponował odpowiednio 38,40 i 42,15 funta za akcję (64 dol. USA). Za każdym razem odpowiedź była identyczna – propozycje konkurenta są poniżej  rzeczywistej wartości SABMillera oraz potencjalnej możliwości wzrostu.

Ostatnia oferta wywindowała wartość potencjalnej fuzji do poziomu 104-106 miliardów dolarów. Byłoby to największe połączenie w sektorze spożywczym w historii, przebijające 46-miliardowe połączenie Kraft Foods z HJ Heinz z ubiegłego roku oraz połączenie Anheuser-Bush z InBrev z 2008 roku za 52 mld dol. Kapitalizacja połączonych spółek wyniosłaby 245 miliardów dolarów, ale nowy piwny gigant musiałby z pewnością sprzedać niektóre marki, aby uczynić zadość żądaniom władz regulacyjnych obawiających się monopolizacji rynku. Tylko w USA AB InBev (głównie Budweiser i Bud Light) i SABMiller (marki Miller i Coors) kontrolują 70,7 proc. rynku. Poważne zastrzeżenia będą miały też niektóre kraje Ameryki Łacińskiej oraz Chiny.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Przemysł spożywczy
Węgry zakazały importu polskiej wołowiny i wieprzowiny. To odwet
Przemysł spożywczy
Zmarł jeden z twórców imperium lodziarskiego Koral
Przemysł spożywczy
Polskie Jeżyki i Grześki łączą siły z niemieckimi zającami
Przemysł spożywczy
Słynny producent alkoholi luksusowych zwolni ponad tysiąc pracowników
Przemysł spożywczy
Zakaz reklamy piwa? Ministerstwo nie mówi „nie”
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem