Piwne wojny: AB InBev walczy o światowy prymat

Największy producent piwa na świecie Anheuser-Busch InBev trzykrotnie proponował w ostatnim miesiącu kupić swojego największego konkurenta – brytyjsko-południowoafrykańskiego giganta SABMiller. Trzykrotnie został odesłany z kwitkiem

Aktualizacja: 11.10.2015 09:36 Publikacja: 11.10.2015 08:56

Piwne wojny: AB InBev walczy o światowy prymat

Foto: 123RF

Belgijsko-brazylijski AB InBev proponował odpowiednio 38,40 i 42,15 funta za akcję (64 dol. USA). Za każdym razem odpowiedź była identyczna – propozycje konkurenta są poniżej  rzeczywistej wartości SABMillera oraz potencjalnej możliwości wzrostu.

Ostatnia oferta wywindowała wartość potencjalnej fuzji do poziomu 104-106 miliardów dolarów. Byłoby to największe połączenie w sektorze spożywczym w historii, przebijające 46-miliardowe połączenie Kraft Foods z HJ Heinz z ubiegłego roku oraz połączenie Anheuser-Bush z InBrev z 2008 roku za 52 mld dol. Kapitalizacja połączonych spółek wyniosłaby 245 miliardów dolarów, ale nowy piwny gigant musiałby z pewnością sprzedać niektóre marki, aby uczynić zadość żądaniom władz regulacyjnych obawiających się monopolizacji rynku. Tylko w USA AB InBev (głównie Budweiser i Bud Light) i SABMiller (marki Miller i Coors) kontrolują 70,7 proc. rynku. Poważne zastrzeżenia będą miały też niektóre kraje Ameryki Łacińskiej oraz Chiny.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Przemysł spożywczy
Upadła Manufaktura Piwa Wódki i Wina. Palikot w areszcie. Czy to początek końca?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Przemysł spożywczy
Coca-Cola wycofuje się z własnych obietnic. Nie będzie mocnego odwrotu od plastiku