Kontrakt podpisał w poniedziałek prezes OSM Łowicz Jan Dąbrowski podczas Polsko-Chińskiego Forum Gospodarczego w Szanghaju.
Marka Łowickie trafia już do Państwa Środka, ale kontrakt pozwali znacznie zwiększyć skalę dostaw.
- To bardzo ważny kolejny krok w zdobywaniu przez OSM Łowicz rynku chińskiego, którego potencjał jest ogromny. To także umacnianie pozycji marki Łowickie na tym rynku – informuje spółka.
Rozwój eksportu jest kluczowy dla polskiej branży mleczarskiej ze względu na dużą nadprodukcję i słabo rosnącą konsumpcję w kraju.
- Biorąc pod uwagę warunki klimatyczno-przyrodnicze, dostępność ziemi oraz kapitału oceniamy, że w Polsce w najbliższych latach skup mleka może wzrastać w tempie 0,5 mln ton rocznie. Firmy chcące dynamicznie się rozwijać, będą w jeszcze większym stopniu kierowały swoje produkty na rynki trzecie (obecnie udział eksportu w skupie mleka sięga 25 proc.) – mówi „Rzeczpospolitej" Marta Skrzypczyk, koordynatora analityków sektora rolno-spożywczego w Banku Zachodnim WBK. - Sprzyjają temu zmiany zachodzące na rynkach światowych - bogacenie się społeczeństwo krajów rozwijających się i związane z tym dynamicznie rosnące spożycie artykułów pochodzenia zwierzęcego.