Reklama
Rozwiń

Przyjmowali pacjentów przez domofon. Rzecznik interweniuje

Sposób dokonywania rejestracji do lekarza nocnej i świątecznej pomocy lekarskiej w Tarnobrzegu wzbudził zastrzeżenia Rzecznika Praw Pacjenta. Chorzy mieli się rejestrować przez domofon, podając swoje dane osobowe i informacje o stanie zdrowia w obecności innych osób czekających w kolejce.

Publikacja: 09.02.2022 14:23

Przyjmowali pacjentów przez domofon. Rzecznik interweniuje

Foto: Adobe Stock

Rzecznik Praw Pacjenta zajął się sprawą po publikacji w "Tygodniku Nadwiślańskim". Jak wynikało z treści artykułu, pacjenci korzystający ze świadczeń nocnej i świątecznej pomocy lekarskiej w szpitalu w Tarnobrzegu, zmuszani byli do ujawniania swoich danych osobowych oraz informacji o stanie swojego zdrowia personelowi rejestracji placówki. Informacje były przekazywane przez domofon w obecności innych pacjentów oczekujących na udzielenie świadczeń zdrowotnych.

Jak ustalił Rzecznik, w placówce rejestracja do lekarza nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej możliwa była jedynie w formie telefonicznej i nie było możliwe dokonanie rejestracji we wszystkich, określonych przepisami prawa formach.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Spadki i darowizny
Jak długo można żądać zachowku? Prawo jasno wskazuje termin przedawnienia
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Prawo w Polsce
Ślub Kingi Dudy w Pałacu Prezydenckim. Watchdog pyta o koszty, ale studzi emocje
Prawo karne
Andrzej Duda zmienia zdanie w sprawie przepisów o mowie nienawiści
Matura i egzamin ósmoklasisty
Uwaga na świadectwa. MEN przypomina szkołom zasady: nieaktualne druki do wymiany
W sądzie i w urzędzie
Od 1 lipca nowości w aplikacji mObywatel. Oto, jakie usługi wprowadzono