Z badań przeprowadzonych przez instytut MillwardBrown SMG/KRC w 2009 r. wynika, że aż 48 proc. młodych Polaków chciałoby założyć własną firmę. Na taki krok decyduje się jednak tylko 2 proc. z nich. Natomiast raport stowarzyszenia AIESEC pokazuje, że jedna trzecia studentów chciałaby najpierw zdobyć kilkuletnie doświadczenie na etacie, a dopiero potem założyć firmę. Tylko co dziesiąty student deklaruje, że założy własny biznes zaraz po dyplomie. Jednak plany biznesowe nie zawsze dochodzą do skutku. Dlaczego tak mało młodych ludzi konkretyzuje swoje plany biznesowe?
Według badań instytutu MillwardBrown SMG/KRC do założenia firmy zniechęcają skomplikowane przepisy podatkowe i rachunkowe (25,6 proc.), nadmierna biurokracja (10,3 proc.), duża konkurencja (9,9 proc.) oraz trudności w uzyskaniu kredytu (6,9 proc.). Poza tym młodzi Polacy obawiają się, że ich doświadczenie w branży jest za słabe, co spowoduje, że ich firma nie będzie konkurencyjna na rynku.
Obawy są często uzasadnione - wprowadzenie na rynek produktu lub usługi, która szybko wywalczy sobie stabilną pozycję na rynku jest dość trudnym zadaniem, o niebo trudniejszym niż utrzymanie się na etacie w korporacji.
[srodtytul] Styl pin-up i egzotyczne SPA, czyli w co inwestują młodzi Polacy[/srodtytul]
Bardzo popularny jest handel, a w szczególności e-commerce. Adrianna Kubiak od 7 lat zajmuje się sprzedażą internetową. - Chciałam mieć pieniądze na własne wydatki - ubrania, kosmetyki czy na wyjście. Zawsze sprawiało mi to dużo przyjemności - robiłam to, co lubiłam. Przez ten czas poznałam wiele technik sprzedaży. Teraz sprzedaję około 180 ubrań - mówi Adrianna.