Telefoniczna Opieka, którą w zeszłym roku Orange uruchomił dla abonentów swej telefonii stacjonarnej, by ułatwić im szybkie i proste wezwanie pomocy, czy specjalne ujęcie dostarczające 80 proc. wody mieszkańcom Chełma i okolic, w które zainwestowała Kopalnia Kredy CEMEX w tym mieście – to tylko dwa z kilkuset przykładów dobrych praktyk opisanych w tegorocznej edycji raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2013. Dobre praktyki".
Już po raz 12. opublikowało go Forum Odpowiedzialnego Biznesu, największa i najstarsza organizacja pozarządowa w Polsce zajmująca się koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu. Ogłoszenie raportu było głównym punktem programu wtorkowych piątych już Targów CSR, które zgromadziły ponad 60 wystawców i setki uczestników z całej Polski. „Rzeczpospolita" była patronem medialnym wydarzenia.
– W raporcie pokazujemy najlepsze przejawy odpowiedzialności firm za wpływ, który wywierają na ludzi i środowisko naturalne – podkreśla Mirella Panek-Owsiańska, prezes Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Według niej widać wyraźnie grupę firm-liderów, które co roku zgłaszają do raportu wiele dobrych praktyk i mają coraz bardziej zaawansowane rozwiązania. Szefowa FOB zwraca też uwagę na rosnącą liczbę długoletnich działań CSR, które firmy realizują od kilku, a czasem nawet kilkunastu lat (jak Program Wolontariatu w banku Citi Handlowym). W tegorocznym raporcie liczba długoterminowych praktyk wzrosła do 155 ze 113 przed rokiem.
Opisane tam działania, programy i projekty CSR pogrupowano zgodnie ze światową normą ISO 26000, która systematyzuje wiedzę na temat społecznej odpowiedzialności biznesu w siedmiu obszarach. Polskie firmy najczęściej mogły się pochwalić dobrymi praktykami w obszarze zaangażowania społecznego, w tym współpracą z uczelniami czy akcjami prozdrowotnymi. Więcej targiCSR.pl.