Narzucony świąteczny prezent

Ponad połowa pracujących Polaków na święta chciałaby dostać od firmy bon lub kupon podarunkowy. Niewiele firm daje jednak pracownikom możliwość wyboru prezentu.

Publikacja: 08.12.2015 21:00

Narzucony świąteczny prezent

Foto: Fotorzepa, Michał Walczak

Chociaż aż 88 proc. firm obdarowuje załogę z okazji świąt Bożego Narodzenia, to niewiele z nich myśli o prezentach przez pryzmat potrzeb i oczekiwań swoich pracowników – oceniają eksperci Sodexo Benefits and Rewards Services, komentując wyniki badania, które na ich zlecenie przeprowadził Instytut Millward Brown.

Jak wynika z ankiety, wśród świadczeń pozagotówkowych, najpopularniejszym gwiazdkowym prezentem są bony i kupony podarunkowe, które wybrałoby 55 proc. badanych pracowników. Na drugim miejscu wśród atrakcyjnych gwiazdkowych prezentów znalazły się karty umożliwiające dofinansowanie sportu i rekreacji. Wskazało je 31 proc. badanych. Niewiele mniej, bo 29 proc., stawia na kulturę – chcieliby dostać bilety do kina lub teatru czy wejściówki na koncerty.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Praca
Polscy seniorzy są chętni do dłuższej pracy. Jak im to ułatwić?
Praca
Polacy będą pracować krócej? Wkrótce ruszy pilotaż
Praca
Amerykanie wertują oferty pracy w Wielkiej Brytanii
Praca
Cyfrowe przyspieszenie w obsłudze pracowników z zagranicy
Praca
Jak przetrwać zwolnienie: rady dla zwalnianych i zwalniających