Efektem tego trendu jest zwiększone zapotrzebowanie na organizację spotkań integracyjnych i innych wydarzeń. Dla działających w tej branży firm to szansa na odzyskanie rynku, który w trakcie pandemii skurczył się kilkukrotnie.
Fokus na relacje
Przemysł spotkań i wydarzeń był jednym z najciężej dotkniętych przez pandemię. Tworzą go m.in. firmy świadczące na rzecz innych podmiotów (najczęściej dużych korporacji i stowarzyszeń branżowych) usługi polegające na organizacji imprez i wyjazdów integracyjnych oraz wyjazdów motywacyjnych (incentive travel). Obecnie branża jest na etapie intensywnej odbudowy. Olga Krzmieńska, właścicielka agencji Power i prezes Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel (SOIT), przypomina, że w trakcie pandemii wiele firm z sektora rozszerzyło swoje kompetencje o organizację wydarzeń online i hybrydowych.
Czytaj więcej
Wprawdzie polscy prezesi z większym optymizmem niż ich koledzy w regionie i na świecie prognozują tegoroczne przychody swych firm, to w perspektywie trzech lat mają więcej obaw o wyniki biznesu.
– Wiele spotkań organizowanych w tej formule pozostało w kalendarzu eventów organizowanych przez korporacje. Z drugiej strony pojawiły się w nim takie, które są odpowiedzią na nową sytuację na rynku pracy. Po tym jak upowszechnił się model pracy zdalnej i hybrydowej, firmy organizują wydarzenia, których celem jest przede wszystkim zaaranżowanie sytuacji, w których pracownicy będą mogli się ze sobą spotkać i na nowo zintegrować. Często są to spotkania w mniejszym gronie, do ok. 80 osób. Duża część zapytań, jakie do nas trafiały w 2022 r., dotyczyła właśnie tego typu wydarzeń – informuje.