Kilka tysięcy nowych miejsc pracy czeka na chętnych w sektorze nowoczesnych usług dla biznesu. Według szacunków Randstad Polska, w Warszawie oferowanych jest ok. 900 miejsc, tyle samo w Krakowie, we Wrocławiu około 600, a w Trójmieście ponad 400. Jak twierdzi dyrektor w Hays Specialist Recruitment Małgorzata Jasińska, sektor usług biznesowych jest w tej chwili najintensywniej poszukującą pracowników branżą na polskim rynku. – W żadnej innej gałęzi gospodarki nie ma tak wielu ofert pracy, zarówno dla osób rozpoczynających karierę, jak i specjalistów – twierdzi Jasińska.
Z informacji reprezentującego branżę Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL) wynika, że jeszcze w tym roku 200 osób przyjmie do pracy Infosys BPO Poland w Łodzi, 400 pracowników poszukuje należące do Lufthansy Airline Accounting Center w Krakowie, 500 osób zatrudni w 5 centrach w kraju Capgemini, a 200 osób przyjmie Sii.
ABSL przewiduje, że tylko do końca tego roku firmy usługowe z zagranicznym kapitałem będą zatrudniać w Polsce 115–120 tys. pracowników. A na tym nie koniec, bo sektor ma rosnąć także w kolejnych latach. Przykładowo, do końca 2015 roku IBM w Katowicach ma zatrudniać 2 tys. pracowników, a krakowskie Cisco w ciągu 2–3 lat chce powiększyć zatrudnienie o nawet 600 osób.
Według dyrektora zarządzającego Infosys BPO Europe Krystiana Bestry, przez ostatnie kilka lat branża usług dla biznesu urosła do jednej z najważniejszych gałęzi krajowej gospodarki. Pracuje w niej już więcej osób niż np. w górnictwie. – Projekty sektora stanowią obecnie najliczniejszą grupę wśród wszystkich inwestycji zagranicznych w Polsce – mówi Bestry.
Tak szybki rozwój branży usług biznesowych to rezultat zarówno napływu nowych inwestycji, jak i rozszerzania działalności centrów, które są już obecne w Polsce. – Tempo wzrostu w kolejnych latach będzie jednak uzależnione od wprowadzenia korzystnych dla branży zmian legislacyjnych, m.in. ułatwiających tworzenie i zarządzanie międzynarodowymi funduszami inwestycyjnymi w Polsce – uważa dyrektor Centrum BPO Capgemini Marek Grodziński. Zdaniem prezesa Xerox Polska Kingi Piecuch, warunkiem dynamicznego rozwoju branży w kolejnych latach będzie także przyciąganie globalnych, rozpoznawalnych na całym świecie marek oraz budowanie silnego rynku specjalistów. – Dzięki nim można realizować coraz bardziej zaawansowane projekty – podkreśla Piecuch.