McDonald’s wycofuje sztuczną inteligencję od IBM. Myliła zamówienia

Składanie głosowo zamówień w drive-thru w McDonald’s USA stało się dla klientów mniej lub bardziej zabawnym doświadczeniem po tym, jak ich przyjmowanie wsparto sztuczną inteligencją. Lody z dodatkiem bekonu były tu wisienką na torcie.

Publikacja: 19.06.2024 14:48

McDonald’s wycofuje sztuczną inteligencję od IBM. Myliła zamówienia

Foto: Adobe Stock

System głosowego przyjmowania zamówień wspierany przez AI testowany był przez McDonald’s w ponad 100 lokalizacjach. Choć o projekcie mówi się od 2019 r., to najwyraźniej nie udało się dopracować systemu na tyle, by wpadki nie były liczne i męczące (ale także zabawne dla obserwatora z zewnątrz).

Pożegnanie z AI od IBM po roku testów

- Po wnikliwej analizie McDonald’s podjął decyzję o zakończeniu naszej obecnej globalnej współpracy z IBM w zakresie AOT (automatycznego przyjmowania zamówień) po upływie tego roku – poinformował koncern w oświadczeniu.

Dodano również, że niezależnie od obecnego wycofania AOT, technologia ta będzie „częścią przyszłości” w sieci lokali McDonald’s.

Czytaj więcej

Sztuczna inteligencja przyniesie dużo wolnego czasu. To społeczna rewolucja

Technologia ta od samego początku budziła kontrowersje, chociaż początkowo obawy skupiały się raczej na tym, czy nie spowoduje zwolnień wśród pracowników. Okazało się jednak, że zastąpienie ludzi w gastronomii może nie być tak proste, jak mieli nadzieję zwolennicy tego systemu.

Lody z bekonem i inne wpadki AI w McDonald'sie

System testowany przez McDonald’sa miewał zaskakujące wpadki, które stały się wiralami w mediach społecznościowych. W jednej z wpadek klientce próbującej zamówić lody karmelowe sztuczna inteligencja uparcie dodawała do zamówienia kolejne porcje masła.

Inny klient dostał lody z dodatkiem bekonu, co raczej nie było intencją zamawiającego. Z kolei klienci, którzy próbowali zamówić porcję nuggetsów z kurczaka z rozbawieniem obserwowali, jak system postanawia uszczęśliwić ich dorzucając do zamówienia tyle porcji, że rachunek urósł do setek dolarów.

IBM, choć traci możliwości dalszego rozwoju automatycznego przyjmowania zamówień z McDonald’s, będzie kontynuować inne projekty z gigantem fast food.

- Podczas gdy McDonald’s ponownie ocenia i udoskonala swoje plany dotyczące AOT, nie możemy się doczekać dalszej współpracy przy wielu innych projektach – cytuje BBC komunikat IBM.

System głosowego przyjmowania zamówień wspierany przez AI testowany był przez McDonald’s w ponad 100 lokalizacjach. Choć o projekcie mówi się od 2019 r., to najwyraźniej nie udało się dopracować systemu na tyle, by wpadki nie były liczne i męczące (ale także zabawne dla obserwatora z zewnątrz).

Pożegnanie z AI od IBM po roku testów

Pozostało 83% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Rosja przejęła producenta najpopularniejszej wódki. Bo pomagał Ukrainie
Materiał Promocyjny
Jak wykorzystać potencjał elektromobilności
Przemysł spożywczy
Polskie kurczaki trafią na japońskie stoły. Japonia znosi bariery
Przemysł spożywczy
Polska wyrasta na dużego eksportera kawy
Przemysł spożywczy
Minister zdrowia Izabela Leszczyna: Wkrótce zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych nocą
Przemysł spożywczy
Angielskie puby szykują dodatkowe 10 mln kufli piwa na finał Euro 2024