Reklama

McDonald’s wycofuje sztuczną inteligencję od IBM. Myliła zamówienia

Składanie głosowo zamówień w drive-thru w McDonald’s USA stało się dla klientów mniej lub bardziej zabawnym doświadczeniem po tym, jak ich przyjmowanie wsparto sztuczną inteligencją. Lody z dodatkiem bekonu były tu wisienką na torcie.

Publikacja: 19.06.2024 14:48

McDonald’s wycofuje sztuczną inteligencję od IBM. Myliła zamówienia

Foto: Adobe Stock

System głosowego przyjmowania zamówień wspierany przez AI testowany był przez McDonald’s w ponad 100 lokalizacjach. Choć o projekcie mówi się od 2019 r., to najwyraźniej nie udało się dopracować systemu na tyle, by wpadki nie były liczne i męczące (ale także zabawne dla obserwatora z zewnątrz).

Pożegnanie z AI od IBM po roku testów

- Po wnikliwej analizie McDonald’s podjął decyzję o zakończeniu naszej obecnej globalnej współpracy z IBM w zakresie AOT (automatycznego przyjmowania zamówień) po upływie tego roku – poinformował koncern w oświadczeniu.

Dodano również, że niezależnie od obecnego wycofania AOT, technologia ta będzie „częścią przyszłości” w sieci lokali McDonald’s.

Czytaj więcej

Sztuczna inteligencja przyniesie dużo wolnego czasu. To społeczna rewolucja

Technologia ta od samego początku budziła kontrowersje, chociaż początkowo obawy skupiały się raczej na tym, czy nie spowoduje zwolnień wśród pracowników. Okazało się jednak, że zastąpienie ludzi w gastronomii może nie być tak proste, jak mieli nadzieję zwolennicy tego systemu.

Reklama
Reklama

Lody z bekonem i inne wpadki AI w McDonald'sie

System testowany przez McDonald’sa miewał zaskakujące wpadki, które stały się wiralami w mediach społecznościowych. W jednej z wpadek klientce próbującej zamówić lody karmelowe sztuczna inteligencja uparcie dodawała do zamówienia kolejne porcje masła.

Inny klient dostał lody z dodatkiem bekonu, co raczej nie było intencją zamawiającego. Z kolei klienci, którzy próbowali zamówić porcję nuggetsów z kurczaka z rozbawieniem obserwowali, jak system postanawia uszczęśliwić ich dorzucając do zamówienia tyle porcji, że rachunek urósł do setek dolarów.

IBM, choć traci możliwości dalszego rozwoju automatycznego przyjmowania zamówień z McDonald’s, będzie kontynuować inne projekty z gigantem fast food.

- Podczas gdy McDonald’s ponownie ocenia i udoskonala swoje plany dotyczące AOT, nie możemy się doczekać dalszej współpracy przy wielu innych projektach – cytuje BBC komunikat IBM.

Przemysł spożywczy
Wódka w Rosji drożeje. Meliny i samogon mają wzięcie
Przemysł spożywczy
Costa Coffee na skraju upadłości. Coca-Cola prowadzi rozmowy o sprzedaży
Przemysł spożywczy
„Jestem rozczarowany”. Kania o podwyżce poręczenia za list żelazny do 20 mln zł
Przemysł spożywczy
Święta, święta i do kosza. Tak Polacy marnują jedzenie
Przemysł spożywczy
Żywność ekologiczna dostaje własną halę. Minister: przejęcie Carrefoura warte analizy
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama