Reklama
Rozwiń

Firmy rekrutują przez studenckie konkursy

Tysiące młodych ludzi startuje w konkursach organizowanych i sponsorowanych przez firmy. To cenny atut w CV

Publikacja: 30.11.2011 02:15

Sukces w finale symulacji biznesowej GMC pomaga w karierze

Sukces w finale symulacji biznesowej GMC pomaga w karierze

Foto: Archiwum

W ostatniej edycji konkursu „Twoja perspektywa", który organizują grupa TP i Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami (PSZK), rywalizowało prawie 2,5 tys. młodych ludzi, niemal dwa razy więcej niż rok wcześniej. O tytuł Ace Managera w trzeciej edycji gry biznesowej BNP Paribas konkurowało prawie 500 polskich studentów, trzy razy więcej niż w poprzedniej edycji. W konkursie wiedzy biznesowej „Karierosfera" startowało ponad 6 tysięcy studentów, o tysiąc więcej niż w 2010 roku. Rekordowa liczba  648 zespołów (w tym dwie trzecie to studenckie) zgłosiła się do rozpoczętej w listopadzie 12. polskiej edycji Global Management Challenge, największej w świecie symulacji biznesowej.

W niedawnej ankiecie firmy doradztwa personalnego Bigram prawie co trzeci z polskich studentów stwierdził, że startuje w różnych konkursach. Nie dziwi to Piotra Palikowskiego, prezesa PSZK. Jak podkreśla, studenckie konkursy to dla firm istotne narzędzie rekrutacji i wyławiania talentów. Tę metodę od lat stosują firmy audytorsko-doradcze tzw. wielkiej czwórki, a docenia ją też coraz więcej pracodawców z innych branż – nawet jeśli nie organizują same konkursów, to je sponsorują.

Z kolei dla samych uczestników to wsparcie w karierze, zwłaszcza jeśli zajęli oni dobre miejsce w finale, co zwykle wiąże się z ofertą praktyk czy stażu. Nawet jeśli nie dostaną się do finału, to sam start i dotarcie do dalszego etapu eliminacji może być atutem w CV – potwierdza bowiem, że kandydat jest aktywną osobą, której zależy na nowych wyzwaniach.

Iwona Kubicz, dyrektor w agencji On Board PR, wspominała po ubiegłorocznej edycji „Karierosfery", że laureat w kategorii PR wcześniej bez powodzenia starał się o staż w agencji, która zaprosiła do złożenia CV wszystkich finalistów konkursu.

O znaczeniu konkursów w selekcji najlepszych kandydatów mówi też Justyna Ścigler, starszy konsultant w agencji zatrudnienia Manpower. – Konkursy to swoiste assessment centers. W większości z nich rywalizują zespoły, co pozwala sprawdzić bardzo ważną dla firmy umiejętność pracy w grupie oraz pracy projektowej – twierdzi Justyna Ścigler. Według niej osoba, która zdobywa doświadczenia konkursowe, wyróżnia się na plus na rynku pracy, gdyż firmy cenią taką formę zdobywania doświadczenia zawodowego.

– Nasz program ma pokazać TP jako innowacyjną firmę, w której można się rozwijać. Ma też pomóc nam pozyskać najbardziej utalentowane osoby. Wyłaniamy najlepszych studentów i proponujemy im szyte na miarę praktyki – twierdzi Michał Lewczuk z grupy TP, główny koordynator programu „Twoja perspektywa". Jak dodaje, po trzech dotychczasowych edycjach programu i konkursu „Twoja perspektywa" w praktykach w TP wzięło udział ponad 100 osób (finaliści konkursu i ambasadorzy promujący firmę na uczelniach), a ponad 30 z nich pracuje w grupie do dziś.

Magdalena Tischner z Departamentu Planowania i Rozwoju Kariery w BNP Paribas Bank podkreśla, że finaliści i utalentowani uczestnicy gry dostają propozycje udziału w płatnych praktykach, stażach i programach międzynarodowych.

– Nasi sponsorzy wypatrują wśród uczestników kandydatów do pracy i często podkreślają, że są to osoby lepiej przygotowane do pracy w biznesie – twierdzi Paulina Mazur z Bigramu, który organizuje polską edycję Global Management Challenge. Uczestnicy konkursu muszą się przygotować na kilka miesięcy intensywnej pracy (od listopada do finału w marcu), gdy zarządzają wirtualną firmą.

Masz pytanie, wyślij e-mail do autorki a.blaszczak@rp.pl

O polskiej edycji symulacji biznesowej Global Management Challenge opowiada Luis Alves Costa, założyciel i prezes GMC

W ostatniej edycji konkursu „Twoja perspektywa", który organizują grupa TP i Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami (PSZK), rywalizowało prawie 2,5 tys. młodych ludzi, niemal dwa razy więcej niż rok wcześniej. O tytuł Ace Managera w trzeciej edycji gry biznesowej BNP Paribas konkurowało prawie 500 polskich studentów, trzy razy więcej niż w poprzedniej edycji. W konkursie wiedzy biznesowej „Karierosfera" startowało ponad 6 tysięcy studentów, o tysiąc więcej niż w 2010 roku. Rekordowa liczba  648 zespołów (w tym dwie trzecie to studenckie) zgłosiła się do rozpoczętej w listopadzie 12. polskiej edycji Global Management Challenge, największej w świecie symulacji biznesowej.

Pozostało jeszcze 82% artykułu
Poszukiwanie pracy
Rekordowe zainteresowanie zmianą pracy. Które branże są najbardziej narażone na rotację?
Poszukiwanie pracy
To jest już rynek pracodawcy. Kandydaci szturmują oferty
Poszukiwanie pracy
Fala zwolnień pogorszyła nastroje pracowników
Poszukiwanie pracy
Więcej firm chce zatrudniać niż zwalniać
Poszukiwanie pracy
Startuje Program Kariera - szansa na elitarne płatne praktyki