Pokaż się łowcy głów na swojej stronie internetowej

Praca. Po mijającej już modzie na CV w formie wideo na rynku rekrutacji widać nowy trend – do prezentacji autorskich stron www.

Publikacja: 15.01.2013 23:47

Pokaż się łowcy głów na swojej stronie internetowej

Foto: Fotorzepa, Darek Golik DG Darek Golik

Paweł, menedżer w dużej spółce IT, przeglądając niedawno kilka CV wybranych przez  rekruterów z działu personalnego, zwrócił uwagę na jedno z linkiem do strony internetowej kandydata. – Choć nasza firma nie ma nic wspólnego ze stronami WWW, to ta była naprawdę profesjonalnie zrobiona – mówi Paweł, który spośród kilku  kandydatów wybrał właśnie autora strony. – Jako jedyny nie tylko opisał swe umiejętności, ale też pokazał, że chce i potrafi coś konkretnego zrobić – wyjaśnia menedżer.

Dla niego CV połączone ze stroną internetową kandydata było nowością, lecz dla konsultantów z agencji rekrutacyjnych jest już dość często spotykaną praktyką. Agnieszka Wójcik z  Antal International twierdzi, że niektórzy rektruterzy dostają po kilkanaście takich aplikacji w miesiącu, choć przy tysiącu CV nie jest to wielka skala.

Autorska witryna to często  lepsze rozwiązanie niż lansowane swego czasu (nawet w urzędach pracy) wideo-CV, które zapychało skrzynki e-mailowe rekruterów.

Według konsultantów Antal Int., życiorys w postaci  własnej strony WWW najczęściej przygotowują kandydaci do działów  marketingu. – Specjaliści i menedżerowie ds. marketingu tworzą stronę internetową, aby wykazać się kreatywnością i w przejrzysty sposób zaprezentować np. przeprowadzone kampanie. Z reguły dostaję kilka–kilkanaście takich aplikacji miesięcznie. Często pracodawcy traktują takie CV jako swoistą próbkę możliwości twórczych kandydata – wyjaśnia Aleksandra Kujawa, menedżer Antal Sales & Marketing.

13 proc. pracujących Polaków aktywnie szuka nowej pracy (wg Monitora Rynku Pracy Randstad)

Z tą nową formą CV spotykają się coraz częściej również konsultanci specjalizujący się w rekrutacji inżynierów (rzadziej sięgają po nią specjaliści od IT czy księgowi). Oliwia Cyranowicz, konsultantka Antal Engineering & Operations, podkreśla, że w tym przypadku największe znaczenie mają stricte techniczne umiejętności kandydata. – Strona internetowa z CV może być interesująca, natomiast dla pracodawcy tak samo cenny będzie standardowy życiorys – zaznacza, dodając, że cennym atutem mogą być  linki do informacji o dorobku naukowym kandydatów.

Natomiast własne strony  stają się coraz bardziej popularnym rozwiązaniem wśród menedżerów. Aleksandra Kujawa zwraca jednak uwagę, że menedżerskie  CV różnią się  zawartością od tych przygotowanych przez specjalistów. To już mniej CV, a bardziej zawodowy profil przygotowany przez profesjonalistę. – Na takiej stronie można znaleźć wypowiedzi danej osoby cytowane w mediach, linki do   wystąpień na konferencjach i do nagrań telewizyjnych z jej udziałem oraz ostatnie osiągnięcia – wylicza Kujawa.

Przy wielu zaletach CV w formie własnej strony może być ryzykowne. Konsultanci Antal Int. odradzają  zbyt familiarne  witryny ze szczegółami z życia rodziny. Najlepiej, jeśli link do strony  jest dodatkiem do  CV w tradycyjnej formie, gdzie łatwo znaleźć kluczowe informacje.

Paweł, menedżer w dużej spółce IT, przeglądając niedawno kilka CV wybranych przez  rekruterów z działu personalnego, zwrócił uwagę na jedno z linkiem do strony internetowej kandydata. – Choć nasza firma nie ma nic wspólnego ze stronami WWW, to ta była naprawdę profesjonalnie zrobiona – mówi Paweł, który spośród kilku  kandydatów wybrał właśnie autora strony. – Jako jedyny nie tylko opisał swe umiejętności, ale też pokazał, że chce i potrafi coś konkretnego zrobić – wyjaśnia menedżer.

Pozostało jeszcze 81% artykułu
Poszukiwanie pracy
Fala zwolnień pogorszyła nastroje pracowników
Poszukiwanie pracy
Więcej firm chce zatrudniać niż zwalniać
Poszukiwanie pracy
Startuje Program Kariera - szansa na elitarne płatne praktyki
Poszukiwanie pracy
Nie wystarczy znaleźć i zrekrutować dobrego kandydata
Poszukiwanie pracy
Co drugi specjalista czeka na okazję do zmiany pracodawcy w 2025 r.
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem