Wszystkie wiążą się z koniecznością przeznaczenia na ten cel środków finansowych, które się jednak zwrócą dzięki pozyskaniu ciekawych kandydatów.
Niewiele osób jest sobie w stanie wyobrazić celową rekrutację z użyciem reklam na nośnikach typu outdoor. A jednak jest to możliwe i daje dużą szansę na osiągnięcie sukcesu. Znając lokalizację firm, z których chcemy pozyskać kandydatów, umieszczamy w najbliższym możliwym sąsiedztwie billboardy z konkretną, najlepiej tajemniczą, wiadomością związaną z możliwością rozwoju kariery zawodowej. Zamieszczamy pod nią adres specjalnie do tego celu stworzonej strony bądź też QR Code, dzięki któremu kandydat po zrobieniu zdjęcia przeniesie się na nią w sposób automatyczny. Będąc już na stronie, będzie mógł się zapoznać z ciekawostkami na temat konkretnej branży, zadać pytania oraz pozostawić swoje dane kontaktowe w razie wstępnego zainteresowania tematem. Dzięki temu zyskamy bezpośredni kontakt do osób, które mieszczą się w kręgu naszych zainteresowań oraz same wykazują chęć zmiany.
Bardzo skuteczną metodą dotarcia do kandydatów w ich miejscu pracy jest tzw. scouting. Czym jest scouting? Są to działania typu event marketing, gdy firma szukająca kandydatów wysyła grupy swoich reprezentantów w okolice, w których znajdują się duże skupiska biur lub też firmy, z których chcemy pozyskać kandydatów. Osoby te mają za zadanie zaczepianie ludzi wchodzących bądź wychodzących z biurowców i nawiązywanie z nimi dialogu oraz bliższej relacji. Poza klasycznym rozdawaniem ulotek z informacją na temat ofert pracy można zastosować formę np. ankiety dotyczącej planów zawodowych z nagrodą za jej wypełnienie (pozyskuje się w ten sposób kontakty) lub też z użyciem tabletu zaprosić do krótkiej gry, w której dana osoba miałaby wybrać obecnie zajmowane stanowisko i przejść kilka szczebli w strukturze firmy. Na koniec pojawia się opis stanowiska, które chcemy zaoferować. Dzięki scoutingowi istnieje możliwość bezpośredniego porozmawiania z konkretną osobą i odpowiedzi na ewentualne pytania.
Poszukiwanie wysokiej klasy specjalistów wymaga zastosowania innej metody, bardziej wysublimowanej. Z pomocą wyspecjalizowanej firmy można zorganizować konferencję lub panel dyskusyjny, na który zostaną zaproszeni jako prelegenci specjaliści, którzy zostali wcześniej zidentyfikowani jako interesujący kandydaci. Koszty wydarzenia będą z pewnością wysokie, jednakże dzięki takiemu działaniu będzie możliwe poznanie kandydatów bezpośrednio i wstępne zweryfikowanie ich kompetencji.