Używanego wcześniej przez Lufthansę A340 dostosowywała w ciągu 2 lat do specjalnych wymogów Lufthansa Technik, m.in zainstalowała sypialnie, w 2013 r. dołożono system obrony przed atakami rakiet, i od 2009 zajmuje się jego regularnymi przeglądami. Samolot ma ponad 19 lat, od 2011 r. służy do przewozu VIP-ów, członków rządu federalnego.
Według tajnego raportu działu bezpieczeństwa lotów Bundeswehry z 15 grudnia, Lufthansa zapomniała po przeglądzie w 2010 r. poinformować pilotów i producenta samolotu, Airbusa, o zamontowaniu w nim nowego cyfrowego systemu łączności. Konsekwencje tego w locie na szczyt G20 były fatalne: w drodze do Argentyny piloci „Konrada Adenauera" nie potrafili zareagować odpowiednio na brak zasilania pokładowej elektroniki.
Samolot trafił do remontu i po czterech miesiącach wrócił do obsługi rządowych lotów. Szef MSZ Niemiec Heiko Maas leciał dziś na pokładzie "Konrada Adenauera" do Nowego Jorku. Lot przebiegł bez zakłóceń do czasu lądowania, gdy pękła jedna z opon.
Samolot został odholowany, a Maas spóźnił się na spotkanie rozpoczynające przewodnictwo Niemiec w Radzie Bezpieczeństwa ONZ.
Miesiąc temu niemiecki minister spraw zagranicznych musiał przełożyć swój powrót z Mali, ponieważ awarii uległo podwozie Airbusa A319. Po polityka wysłano drugi samolot z Kolonii.