Niemcy: Cztery miesiące w remoncie. Kolejna usterka samolotu rządu

Niemiecki samolot rządowy, który w listopadzie uległ awarii przed wylotem kanclerz Angeli Merkel na szczyt G20, wrócił po remoncie. W maszynie pękła opona, gdy na pokładzie był szef MSZ Heiko Maas.

Aktualizacja: 01.04.2019 21:52 Publikacja: 01.04.2019 21:32

Heiko Maas

Heiko Maas

Foto: AFP

Używanego wcześniej przez Lufthansę A340 dostosowywała w ciągu 2 lat do specjalnych wymogów Lufthansa Technik, m.in zainstalowała sypialnie, w 2013 r. dołożono system obrony przed atakami rakiet, i od 2009 zajmuje się jego regularnymi przeglądami. Samolot ma ponad 19 lat, od 2011 r. służy do przewozu VIP-ów, członków rządu federalnego.

Według tajnego raportu działu bezpieczeństwa lotów Bundeswehry z 15 grudnia, Lufthansa zapomniała po przeglądzie w 2010 r. poinformować pilotów i producenta samolotu, Airbusa, o zamontowaniu w nim nowego cyfrowego systemu łączności. Konsekwencje tego w locie na szczyt G20 były fatalne: w drodze do Argentyny piloci „Konrada Adenauera" nie potrafili zareagować odpowiednio na brak zasilania pokładowej elektroniki.

Samolot trafił do remontu i po czterech miesiącach wrócił do obsługi rządowych lotów. Szef MSZ Niemiec Heiko Maas leciał dziś na pokładzie "Konrada Adenauera" do Nowego Jorku. Lot przebiegł bez zakłóceń do czasu lądowania, gdy pękła jedna z opon.

Samolot został odholowany, a Maas spóźnił się na spotkanie rozpoczynające przewodnictwo Niemiec w Radzie Bezpieczeństwa ONZ.

Miesiąc temu niemiecki minister spraw zagranicznych musiał przełożyć swój powrót z Mali, ponieważ awarii uległo podwozie Airbusa A319. Po polityka wysłano drugi samolot z Kolonii.

Według oficjalnych informacji niemieckiego rządu w latach 2016-2018 21 z 1743 lotów zostało odwołanych lub zakłóconych z powodów usterek technicznych. 

Używanego wcześniej przez Lufthansę A340 dostosowywała w ciągu 2 lat do specjalnych wymogów Lufthansa Technik, m.in zainstalowała sypialnie, w 2013 r. dołożono system obrony przed atakami rakiet, i od 2009 zajmuje się jego regularnymi przeglądami. Samolot ma ponad 19 lat, od 2011 r. służy do przewozu VIP-ów, członków rządu federalnego.

Według tajnego raportu działu bezpieczeństwa lotów Bundeswehry z 15 grudnia, Lufthansa zapomniała po przeglądzie w 2010 r. poinformować pilotów i producenta samolotu, Airbusa, o zamontowaniu w nim nowego cyfrowego systemu łączności. Konsekwencje tego w locie na szczyt G20 były fatalne: w drodze do Argentyny piloci „Konrada Adenauera" nie potrafili zareagować odpowiednio na brak zasilania pokładowej elektroniki.

Polityka
Korea Południowa: Parlament za impeachmentem prezydenta
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Polityka
Zespół Trumpa rozmawiał z Białym Domem i Ukrainą? Tematem zakończenie wojny
Polityka
Nancy Pelosi w szpitalu. "Doznała urazu podczas wizyty w Luksemburgu"
Polityka
Emmanuel Macron wskazał nowego premiera Francji
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Polityka
Chiny przerywają milczenie w sprawie aktywności wojskowej w pobliżu Tajwanu