Reklama

Konwencja Ziobry była nielegalnie finansowana? Tak twierdzi PKW

Państwowa Komisja Wyborcza odrzuciła sprawozdania finansowe za 2023 rok dwóch partii byłego ministra sprawiedliwości: Solidarnej Polski i Suwerennej Polski – dowiedziała się „Rzeczpospolita”. Powodem są wątpliwości wokół głośnej imprezy w centrum Expo XXI.

Publikacja: 07.05.2025 16:28

Zbigniew Ziobro (2L), Maria Kurowska (3P), Mariusz Gosek (P) i Dariusz Matecki (L) na sali obrad Sej

Zbigniew Ziobro (2L), Maria Kurowska (3P), Mariusz Gosek (P) i Dariusz Matecki (L) na sali obrad Sejmu w Warszawie

Foto: PAP/Paweł Supernak

– Potrzebna jest Suwerenna Polska, która twardo dba o interesy Polaków i nie ulega żadnej presji, której nie można zastraszyć ani przekupić srebrnikami czy transzami euro! – mówił 3 maja 2023 roku w warszawskiej hali Expo XXI Zbigniew Ziobro. Odbyła się tam konwencja, podczas której ogłoszono przekształcenie Solidarnej Polski w Suwerenną Polskę.

Konwencję zorganizowano z rozmachem. Była duża scena, telebim, profesjonalne oświetlenie i transmisja w internecie. I ta właśnie konwencja jest głównym powodem, dla którego Państwowa Komisja Wyborcza odrzuciła sprawozdania finansowe Suwerennej Polski i Solidarnej Polski za 2023 rok. Uchwały w tej sprawie podjęła 5 maja. I raczej nie mogą one zaskakiwać. O tym, że takie właśnie skutki może mieć słynna konwencja, alarmowała już w 2023 roku Wirtualna Polska.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Polityka
Tajemniczy zakup MSZ. Wiadomo o nim dzięki NIK
Polityka
Prezydenta walka z wiatrakami. Rząd nie składa broni. Będzie nowy projekt ustawy
Polityka
Sondaż: Polacy jednoznacznie o obecności polskich żołnierzy na Ukrainie
Polityka
Gen. Mirosław Różański o dronie: Rosja nas testuje. Powinniśmy odpowiedzieć stanowczo
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama