Reklama

Miażdżący raport NIK o finansach TVP. "Bizancjum za publiczne pieniądze"

Dziesięciu pracowników TVP o najwyższych rocznych przychodach zarobiło w ubiegłym roku aż 9 mln 267 tys. zł - o blisko 2 mln zł więcej niż jeszcze dwa lata wcześniej - wynika z raportu NIK o finansach TVP S.A.

Publikacja: 06.10.2023 15:47

NIK: Finanse TVP są niejasne i nierzetelne

NIK: Finanse TVP są niejasne i nierzetelne

Foto: Adobe Stock

Od 2017 r. TVP S.A. opiera swój budżet głównie na rządowych rekompensatach abonamentowych. Łącznie w latach 2017-2022 TVP SA otrzymała rekompensaty z budżetu państwa w kwocie 7,2 mld zł, a w 2023 r. 2,3 mld zł i wg NIK w latach 2021-2022 ich udział w przychodach stacji wynosił już ponad 60 proc. Systematycznie wzrastały również przychody z tytułu otrzymanych dotacji z 21,3 mln zł w 2017 r. do 258,4 mln zł w 2022 r. - wylicza Najwyższa Izba Kontroli w ujawnionym dziś na konferencji prasowej raporcie z kontroli. Liczy on 157 stron. Ocena NIK jest dla TVP negatywna. W wydatkach TVP NIK stwierdziła rozliczne naruszenie zasad legalności, rzetelności, celowości lub gospodarności nazywając Telewizję Polską „Bizancjum za publiczne pieniądze”.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Polityka
Sondaż CBOS. Rekordowe poparcie dla partii Grzegorza Brauna
analizy
W Katowicach trwa konwencja prawicy. Prezes PiS śni o potędze, Donald Tusk gra dalej
Polityka
Konwencja PiS. Jarosław Kaczyński ostrzega przed planami UE. „To kwestia być albo nie być Polski”
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Polityka
Bartosz Arłukowicz: Mariusz Kamiński i Maciej Wąsik zaglądali nam do sypialni
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama