Reklama

Zuzanna Dąbrowska: Są gotowi, ale nie za bardzo

Opozycja powtarza często refren „kiedy już wygramy wybory”, ale wygląda na to, że wyborcy mają kłopoty z jego podchwyceniem. Może ktoś fałszuje?

Publikacja: 05.05.2023 03:00

Ponad połowa badanych przez IBRiS nie wierzy, że partie opozycyjne są gotowe do przejęcia władzy.

Ponad połowa badanych przez IBRiS nie wierzy, że partie opozycyjne są gotowe do przejęcia władzy.

Foto: PAP/Leszek Szymański

Gdyby zapytać przedstawicieli opozycji, czy są gotowi do przejęcia rządów w Polsce, niewątpliwie prezentując urzędowy optymizm, zadeklarowaliby, że tak. Szuflady pełne są projektów, pomysły na uprzątnięcie kraju po PiS nie mieszczą się w teczkach, wszystko jest uzgodnione, a nowi ministrowie już pracują nad planami pierwszych stu dni po wyborach. Dlaczego więc wyborcy w to nie wierzą?

IBRiS na zlecenie „Rzeczpospolitej” zapytał respondentów, czy „opozycja jest gotowa do tego, by przejąć rządy w Polsce”. Odpowiedzi są zróżnicowane, ale nawet zwolennikom opozycji daleko do entuzjazmu. Nieco ponad 10 proc. pytanych uważa, że opozycja „zdecydowanie” jest gotowa, a 27,1 proc. uważa, że „raczej” tak. Prawie 20 proc. wskazuje, że „raczej nie”, a 31,3 proc.twierdzi, że „zdecydowanie nie”.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Polityka
Tusk twierdzi, że wygra wybory w 2027 r. Prof. Dudek: Możemy się założyć
Polityka
PiS w Katowicach zaczął szyć swój program. Od AI Tax po bon mieszkaniowy
Polityka
Donald Tusk: Ukraina przetrwa, Rosjanie mają poważne problemy
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Polityka
Od Pegasusa do Łukasza Mejzy, czyli z czego musiał i musi tłumaczyć się PiS
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama