Reklama

Sondaż: Konfederacja ma już prawie 12 proc. Sprawdzono, kto chce na nią głosować

Konfederacja, która w wyborach zajęłaby trzecie miejsce, może liczyć na głosy mężczyzn, osób do 29. roku życia, mieszkańców wsi i średnich miast, z wykształceniem wyższym i średnim - wynika z sondażu, przeprowadzonego przez IBRiS dla „Wydarzeń” i Polsat News.

Publikacja: 11.04.2023 16:37

Sondaż: Konfederacja ma już prawie 12 proc. Sprawdzono, kto chce na nią głosować

Foto: PAP/Wojciech Olkuśnik

qm

Zgodnie z wynikami badania, wybory wygrałaby Zjednoczona Prawica, która mogłaby liczyć na poparcie na poziomie 33,5 proc. Jak podkreśla Polsat News, dla którego IBRiS przeprowadził sondaż, Prawo i Sprawiedliwość popierają najczęściej mężczyźni, osoby powyżej 50. roku życia, mieszkańcy wsi i osoby o wykształceniu podstawowym. Drugi wynik uzyskała Koalicja Obywatelska, którą wskazało 23,6 proc. respondentów. Na tę listę chcą głosować kobiety, mieszkańcy średnich i dużych miast, osoby z wykształceniem wyższym. Trzecia Konfederacja została wybrana przez 11,8 proc. odpowiadających. Najczęściej są to mężczyźni, osoby do 29. roku życia, mieszkańcy wsi i średnich miast, z wykształceniem wyższym i średnim.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Polityka
Sondaż. Zmiana na stanowisku premiera? Najbardziej przeciwni sympatycy PiS
Polityka
Sondaż: Czy Zbigniew Ziobro powinien trafić do aresztu? Znamy zdanie Polaków
rozmowa
Prof. Wojciech Rafałowski: PiS jest dziś radykalny, bo chce wyeliminować Grzegorza Brauna
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Polityka
Sondaż: Spadek poparcia dla PiS. Partia Kaczyńskiego straciła 2,2 pkt proc. w ciągu dwóch tygodni
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama