Reklama

Tusk szuka poparcia najmłodszych wyborców na TikToku

Z milionowymi zasięgami krótkich politycznych klipów Donalda Tuska sztab PO buduje sposób na dotarcie do najmłodszych wyborców.

Publikacja: 03.10.2022 03:00

Donald Tusk

Donald Tusk

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

„Debata Tusk kontra Kaczyński 15 lat później” – klipem o tym tytule Donald Tusk, lider PO, zadebiutował w połowie czerwca tego roku na TikToku. Od tego czasu sztabowcy PO odpowiadający za media społecznościowe inwestują mocno w rozwój profilu przewodniczącego.

I to przynosi efekty, a TikTok ma być jednym z fundamentów budowania rozpoznawalności Tuska wśród najmłodszych wyborców w przyszłorocznej kampanii, a także służyć do ich wyborczej mobilizacji po stronie PO.

Czytaj więcej

Hubert Salik: Czy obecność na TikToku będzie korzystna dla PO i Tuska?

Swoisty wyścig zbrojeń na TikToku trwa, a są na nim obecnie partie i politycy wszystkich opcji, od Lewicy przez Solidarną Polską po Polskę 2050 Szymona Hołowni i AgroUnię. Niedawno na TikToku odbyła się nawet pierwsza debata z udziałem posłów Michała Gramatyki z Polski 2050 i Janusza Kowalskiego z Solidarnej Polski. Dotyczyła ona kwestii energetycznych.

We wrześniu – jak wskazuje analiza opublikowana na profilu TikTok Analityka – na polskim politycznym TikToku dominowała treść publikowana przez Donalda Tuska. Łącznie jego filmy były wyświetlane 6,89 mln razy. Na drugim miejscu uplasowała się Wanda Nowicka z Lewicy (2,89 mln wyświetleń), na trzecim Konrad Berkowicz z Konfederacji (2,15 mln wyświetleń). Wśród czterech najpopularniejszych filmów polskich polityków we wrześniu trzy należały do Donalda Tuska. Najpopularniejszy, który ma ponad 2 mln wyświetleń, jest komentarzem do jednego z wystąpień premiera Mateusza Morawieckiego.

Reklama
Reklama

Wyścig zbrojeń na TikToku trwa, a są na nim obecnie partie i politycy wszystkich opcji, od Lewicy przez Solidarną Polską po Polskę 2050 Szymona Hołowni i AgroUnię.

Co kryje się za strategią Tuska na TikToku? – Kilka rzeczy. O ile o tym medium PO myślała od początku 2021 roku, wyzwaniem było to, że doświadczeni politycy nie byli na TikToku zbyt dobrze przyjęci. Bo na TikToku pierwsze treści polityczne były falstartem. W czerwcu tego roku udało się znaleźć formułę, by pokazać Tuska i nie zmuszać go do mało poważnych zachowań – opowiada jeden z naszych rozmówców ze sztabu PO odpowiedzialnych za media społecznościowe. – Po dłuższym przemyśleniu znaleźliśmy odpowiednią formułę pasującą do byłego premiera i szefa Rady Europejskiej. Z tego jesteśmy najbardziej zadowoleni. Okazało się, że na TikToku jest miejsce na twarde polityczne przesłanie, oczywiście w dopasowanej formie tiktokowej. Dzięki narzędziom analitycznym tej platformy wiemy, że docieramy głównie do wyborców w wieku 34 lub niższym. Średnio to 74 proc. osób w tym wieku. Stawiamy na publikację mniejszej liczby, ale bardziej dopracowanej treści – mówi nasz informator z PO.

Filmy publikowane przez Tuska to głównie starannie wybrane i opracowane kluczowe politycznie fragmenty jego publicznych wystąpień.

TikToka wyróżnia algorytm, który szybko tworzy wiralowe treści i kreuje trendy. Oraz to, że używają go przede wszystkim najmłodsi wyborcy. To oznacza, że ta stosunkowo nowa platforma społecznościowa jest wdzięczną przestrzenią do zagospodarowania dla polityków, zwłaszcza w kontekście rozkręcającej się kampanii wyborczej. Ale z uwagi na zasięg i wiarygodność trzeba zająć się tym wcześniej. Dlatego Tusk szturmuje tę platformę już teraz.

Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Polityka
Prof. Dudek zwrócił się do Tuska. „Jak się nie da, to powinien pan się podać do dymisji”
Polityka
Była kandydatka na prezydenta chce do Sejmu. Sąd zarejestrował partię Joanny Senyszyn
Polityka
Szczyt Wschodniej Flanki. Przyjęta deklaracja wskazuje Rosję jako największe zagrożenie
Polityka
Konflikt w PiS. Politycy partii reagują na atak Jacka Kurskiego
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama