„Debata Tusk kontra Kaczyński 15 lat później” – klipem o tym tytule Donald Tusk, lider PO, zadebiutował w połowie czerwca tego roku na TikToku. Od tego czasu sztabowcy PO odpowiadający za media społecznościowe inwestują mocno w rozwój profilu przewodniczącego.
I to przynosi efekty, a TikTok ma być jednym z fundamentów budowania rozpoznawalności Tuska wśród najmłodszych wyborców w przyszłorocznej kampanii, a także służyć do ich wyborczej mobilizacji po stronie PO.
Czytaj więcej
Partie i sami politycy mocno rozpychają się w mediach społecznościowych. Polski Twitter to już polityczne zoo. Teraz przyszedł czas na TikToka.
Swoisty wyścig zbrojeń na TikToku trwa, a są na nim obecnie partie i politycy wszystkich opcji, od Lewicy przez Solidarną Polską po Polskę 2050 Szymona Hołowni i AgroUnię. Niedawno na TikToku odbyła się nawet pierwsza debata z udziałem posłów Michała Gramatyki z Polski 2050 i Janusza Kowalskiego z Solidarnej Polski. Dotyczyła ona kwestii energetycznych.
We wrześniu – jak wskazuje analiza opublikowana na profilu TikTok Analityka – na polskim politycznym TikToku dominowała treść publikowana przez Donalda Tuska. Łącznie jego filmy były wyświetlane 6,89 mln razy. Na drugim miejscu uplasowała się Wanda Nowicka z Lewicy (2,89 mln wyświetleń), na trzecim Konrad Berkowicz z Konfederacji (2,15 mln wyświetleń). Wśród czterech najpopularniejszych filmów polskich polityków we wrześniu trzy należały do Donalda Tuska. Najpopularniejszy, który ma ponad 2 mln wyświetleń, jest komentarzem do jednego z wystąpień premiera Mateusza Morawieckiego.