- W tym roku zademonstrujemy lotniskowiec (...) o wyporności około 60 000 ton oraz bardzo istotnej liczbie samolotów - powiedział Połowinkin.
- W pewnym stopniu można go porównać do brytyjskiego lotniskowca typu "Królowa Elżbieta", ale projekt koncepcyjny Centrum Kryłowa ma przewagę (nad brytyjskim lotniskowcem - red.) dzięki liczbie samolotów, wytrzymałości i, co najważniejsze, liczbie miejsc startowych - dodał.
Projekt przygotowany przez Centrum Badawcze im. Aleksieja Kryłowa jest alternatywą dla stworzenia po 2023 roku lotniskowca z napędem atomowym - podkreślił Połowinkin.
Napęd lotniskowca przygotowanego przez Centrum Kryłowa jest konwencjonalny - lotniskowiec ma być napędzany turbinami gazowymi.
- Taki lotniskowiec będzie cztery-sześć razy tańszy od wersji z napędem atomowym - podsumował Połowinkin.