Tylko 99 zł za rok czytania.
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Aktualizacja: 30.04.2025 20:58 Publikacja: 20.12.2024 15:25
Kierownik Gąski – Włodek (Tomasz Kot), jego prawa ręka Domi (Magdalena Koleśnik, w środku) i infantylna sklepowa Magda (Julia Rosnowska)
Foto: Prime Video
Gąskę” firmują twórcy „1670” (Netflix) – Maciej Buchwald (reżyser) i Jakub Rużyłło (scenariusz). Dodajmy, że ich serial dla Amazona jest jednak bardziej wygładzony i mniej niepoprawny politycznie niż Netfliksowy hit. Jednocześnie on także pod płaszczykiem rozrywkowego kina przemyca wiele prawd o współczesnej Polsce, widzianej oczami pokolenia, które nie doświadczyło już PRL-u i komediowych środków nie szukają w kinie Stanisława Barei ani Juliusza Machulskiego. Bo Buchwald i Rużyłło urodzili się pod koniec lat 80. i czasy transformacji ustrojowej pamiętają tylko z wczesnego dzieciństwa. Zarazem poznali wszystkie smaki polskiego kapitalizmu zrodzonego z mitologii seriali „Dynastia” i „Dallas”.
„Cannes. Religia kina” Tadeusza Sobolewskiego to książka o festiwalu, filmach, artystach, świecie.
„5 grudniów” to powieść wybitna. James Kestrel po prostu zna się na tym, o czym pisze; Hawaje z okresu II wojny,...
„BrainBox Pocket: Kosmos” pomoże poznać zagadki wszechświata i wyćwiczyć pamięć wzrokową.
Naukowcy zastanawiają się, jak rozwijać AI, by zminimalizować szkody moralne.
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
„The Electric State” to najsłabsze dzieło w karierze braci Russo i prawdopodobnie najdroższy film w historii Net...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas