Reklama
Rozwiń

Tańczący z płótnem

Maluje na jutowych workach po ryżu czy kawie, na papierze, w który rzeźnicy zawijają mięso na targu, na jedwabiu, z którego produkuje się latawce. Jego znakiem rozpoznawczym jest stopa. Wystawę prac senegalskiego artysty El Hadjiego Sy można oglądać w warszawskim Centrum Sztuki Współczesnej.

Aktualizacja: 24.06.2016 16:37 Publikacja: 23.06.2016 15:20

Współczesna sztuka z Senegalu. Kuratorem wystawy w Weltkulturen Museum byli m.in. El Hadji Sy i Clem

Współczesna sztuka z Senegalu. Kuratorem wystawy w Weltkulturen Museum byli m.in. El Hadji Sy i Clementine Deliss;

Foto: materiały prasowe

Linia prosta, linia złamana i koło namalowane na pozszywanych ze sobą jutowych workach po kawie ze stemplem z Gdyni i datą przydatności do spożycia: 10 lutego 2016 roku. Taki obraz-plecak senegalski artysta El Hadji Sy zakłada na siebie i niesie niczym krzyż. I nie jest to wcale przypadkowe skojarzenie, bo obiekt w istocie nawiązuje do krzyża z Agadez – symbolu wywodzącego się z kultury Tuaregów, czyli ludu berberyjskiego zamieszkującego obszary Sahary. Trzy ramiona i owal tworzący czwarte, górne ramię przypominają też kształtem przekrój bryły Zamku Ujazdowskiego w Warszawie, w którym odbywa się performance otwierający wystawę El Hadjiego Sy.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Plus Minus
Trzęśli amerykańską polityką, potem ruch MAGA zepchnął ich w cień. Wracają
Plus Minus
Kto zapewni Polsce parasol nuklearny? Ekspert z Francji wylewa kubeł zimnej wody
Plus Minus
„Brzydka siostra”: Uroda wykuta młotkiem
Plus Minus
„Super Boss Monster”: Kto wybudował te wszystkie lochy
Plus Minus
„W głowie zabójcy”: Po nitce do kłębka