Reklama
Rozwiń
Reklama

Dr Tomasz Srebnicki: Dzieci, rodzice i szok przymusowego zamknięcia

Tomasz Srebnicki, psychoterapeuta: Nagle rodzice znaleźli się w soczewce dotychczasowych umów społecznych, których nie zmodyfikowano na czas pandemii i przymusowy publiczny system edukacji przeniósł się do domu. To poważna dezorganizacja życia i nic dziwnego, że rodzice są skłonni do agresji czy zachowań lękowych.

Aktualizacja: 24.09.2021 11:00 Publikacja: 24.09.2021 10:00

Nastolatek przed komputerem

Nastolatek przed komputerem

Foto: Napo Images/Forum, Piotr Małecki

"Rzeczpospolita": Jak pandemia i przymusowe nauczanie zdalne wpłynęły na psychikę dzieci?

Długofalowe skutki pandemii są trudne do przewidzenia, choć na całym świecie prowadzone są badania mające to zweryfikować. Już teraz możemy natomiast mówić o długofalowych skutkach reakcji na wirusa – globalnej destabilizacji funkcjonowania szkół i rodzin oraz doświadczenia przez dzieci i dorosłych szoku przymusowego zamknięcia. Pamiętajmy, że dorośli, którzy pierwszy raz w życiu znaleźli się w takiej sytuacji, reagowali na stres na różne sposoby. Z kolei szkoła i nauczyciele dodatkowo przeżyli szok technologiczny.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Plus Minus
Posłuchaj „Plus Minus”: Granice wolności słowa w erze algorytmów
Plus Minus
„Grupa krwi": Duch ludowej historii Polski
Plus Minus
„Mroczna strona”: Internetowy ściek
Plus Minus
„Football Manager 26”: Zmagania na boisku
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama