Dr Tomasz Srebnicki: Dzieci, rodzice i szok przymusowego zamknięcia

Tomasz Srebnicki, psychoterapeuta: Nagle rodzice znaleźli się w soczewce dotychczasowych umów społecznych, których nie zmodyfikowano na czas pandemii i przymusowy publiczny system edukacji przeniósł się do domu. To poważna dezorganizacja życia i nic dziwnego, że rodzice są skłonni do agresji czy zachowań lękowych.

Aktualizacja: 24.09.2021 11:00 Publikacja: 24.09.2021 10:00

Nastolatek przed komputerem

Nastolatek przed komputerem

Foto: Napo Images/Forum, Piotr Małecki

"Rzeczpospolita": Jak pandemia i przymusowe nauczanie zdalne wpłynęły na psychikę dzieci?

Długofalowe skutki pandemii są trudne do przewidzenia, choć na całym świecie prowadzone są badania mające to zweryfikować. Już teraz możemy natomiast mówić o długofalowych skutkach reakcji na wirusa – globalnej destabilizacji funkcjonowania szkół i rodzin oraz doświadczenia przez dzieci i dorosłych szoku przymusowego zamknięcia. Pamiętajmy, że dorośli, którzy pierwszy raz w życiu znaleźli się w takiej sytuacji, reagowali na stres na różne sposoby. Z kolei szkoła i nauczyciele dodatkowo przeżyli szok technologiczny.

Pozostało 95% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Plus Minus
Portugalska rewolucja goździków. "Spotkałam wiele osób zdziwionych tym, co się stało"
Plus Minus
Kataryna: Ministrowie w kolejce do kasy
Plus Minus
Decyzje Benjamina Netanjahu mogą spowodować upadek Izraela
Plus Minus
Prawdziwa natura bestii
Plus Minus
Śmieszny smutek trzydziestolatków