Reklama

Jerzy Kowalski: Podaj cegłę, byle dobrze

Nadchodzący wielkimi krokami sezon budowlany pokaże czy branżę deweloperów, najróżniejszych inwestorów, samorządowców , no i w końcu prostych budowlańców usatysfakcjonowała ubiegłoroczna nowelizacja prawa budowlanego.

Publikacja: 15.03.2021 18:00

Jerzy Kowalski: Podaj cegłę, byle dobrze

Foto: Fotorzepa / Robert Wójcik

Zmian było sporo i jeszcze się nie skończyły. To one będą stanowić o infrastrukturze i zagospodarowaniu państwa nowymi obiektami w najbliższych latach. Niebawem czeka nas uchwalenie ustawy powołującej Deweloperski Fundusz Gwarancyjny. Ma on zwiększyć ochronę osób kupujących nowe mieszkanie w przypadku upadku firmy deweloperskiej oraz wyeliminować ryzyko utraty przez nabywców lokali i domów środków finansowych wnoszonych na mieszkaniowe rachunki powiernicze. To, czy ze zbliżającą się wiosną nastanie na placach budowy „jasność i porządek" – oczywiście nie tylko na tych, na których rosnąć mają domy mieszkalne - zależy od całej masy najróżnorodniejszych czynników. I ludzko-menadżerskich, i prawnych, i finansowych, i organizacyjnych, no i ostatecznie także pogodowych. Ta lista nie ma końca. Można ją spokojnie kontynuować.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Prawne
Julian Pawlak: Ustawa cukrowa ponownie zagraża polskiej branży przetwórczej i sadowniczej
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Opinie Prawne
Paulina Szewioła: Sceny w Sądzie Najwyższym, czyli zabawa w kotka i myszkę
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Wybiórcze prawo do wiedzy o sędziach
Opinie Prawne
Michał Bieniak: Likwidacja uzasadnień wyroków to zagrożenie dla autorytetu sądów
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Prawne
Paulina Kumkowska, Tomasz Kaczyński: Cztery wizje trzeźwości
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama