Reklama
Rozwiń

Prof. Romanowski: Sienkiewicz wybudził media publiczne ze śmierci klinicznej

W zgiełku wywołanym wokół mediów publicznych giną fakty i prawo. Uporządkujmy to zatem. Ich likwidacja jest środkiem ostatecznym (ultima ratio) kiedy rząd wyczerpał istniejące możliwości prawne „uratowania” tych podmiotów.

Aktualizacja: 24.01.2024 13:33 Publikacja: 18.01.2024 11:11

Prof. Romanowski: Sienkiewicz wybudził media publiczne ze śmierci klinicznej

Foto: PAP/Radek Pietruszka

Wykorzystanie Kodeksu spółek handlowych dla odzyskania kontroli właścicielskiej przez Skarb Państwa w TVP, Polskim Radiu i PAP wywołało dyskusję. Głos krytyczny zabrała Helsińska Fundacja Praw Człowieka. Powołanie się przez ministra kultury na k.s.h. bywa postrzegane jako przejęcie przez rząd publicznej telewizji, radia i PAP. W sprawie tej wypowiadałem się wielokrotnie (po raz pierwszy 23.10.2023 r.). Co do legalności takiego działania nie mają wątpliwości znawcy prawa spółek (prof. S. Sołtysiński, prof. T. Siemiątkowski, prof. A. Kappes). Interesującą analizę przeprowadził adwokat Dawid Kulpa. Spośród konstytucjonalistów jednoznacznie negatywnej oceny dokonał prof. R. Piotrowski. Działania ministra pozytywnie ocenili m. in. prof. E. Łętowska, prof. M. Wyrzykowski, dr H. Machińska, prof. J. Skrzydło, prof. W. Sadurski, prof. M. Kisilowski, prof. M. Taborowski, były prezes TK J. Stępień. Zaaprobował je minister sprawiedliwości prof. A. Bodnar.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Opinie Prawne
Piątkowski, Trębicki: Znachorzy próbują „leczyć” szpitale z długów
Opinie Prawne
Andrzej Ladziński: Diabeł w ornacie, czyli przebierańcy w urzędach
Opinie Prawne
Mateusz Radajewski: Nie namawiajmy marszałka Sejmu do złamania konstytucji
Opinie Prawne
Prof. Gutowski: Po wyborach w 2023 r. stworzyliśmy precedens, jesteśmy jego zakładnikami
Opinie Prawne
Bieniak, Mrozowska: Zakaz reklamy, który uderzał w przedsiębiorców