Inflacja, zwiększone koszty pracy czy konieczność utrzymania najlepszych pracowników odsunęły zdecydowanie w cień temat dofinansowań covidowych w firmach lub organizacjach. Choć wszyscy korzystający z nich już dawno złożyli rozliczenia (albo je powinni złożyć), o dofinansowaniach nie powinniśmy jeszcze zapominać.
Rozliczenie dofinansowania udzielanego na podstawie tarczy antykryzysowej (ustawa z 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem Covid-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych, DzU z 2021 r. poz. 2317) ze środków starosty czy z też Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych to w praktyce dopiero połowa drogi. Rozliczenia weryfikowane są przez urzędy i takiej weryfikacji podlegają wszyscy korzystający z dofinansowań udzielanych na podstawie tarczy. To jednak nie koniec. Pracodawcy, niezależnie od kwestii rozliczenia dofinansowania, mogą spodziewać się także kontroli w zakresie właściwego udokumentowania oraz wykorzystania wypłaconych środków – w okresie trzech lat od dnia zakończenia okresu dofinansowania (jeśli okres pobierania dofinansowania zakończył się w maju 2021 r., to kontrola może zostać przeprowadzona w okresie do maja 2024 r.).