Reklama

Gwiazdowski: Jak to tak, niezależnie?

Okazało się, że Cambridge Analytica wykorzystywała informacje o użytkownikach Facebooka, by reklamować im polityków.

Aktualizacja: 20.03.2018 19:39 Publikacja: 20.03.2018 18:18

Gwiazdowski: Jak to tak, niezależnie?

Foto: Bloomberg

No i co? – że się zapytam. „Jeśli w pierwszym akcie sztuki na ścianie wisi broń, to w ostatnim akcie koniecznie musi wystrzelić" – powiadał Antoni Czechow. Skoro w pierwszym akcie zaczęliśmy gromadzić dane o ludziach, które oni zaczęli dobrowolnie udostępniać, to musiało się to skończyć tak jak w sztuce Czechowa.

Kto te dane będzie wykorzystywał? Cambridge Analytica to prywatna firma, która okazała się lepsza od różnych państwowych agencji. Swój algorytm może sprzedać komu chce. I o to jest ta cała awantura.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie polityczno - społeczne
Co powiedziała Ursula von der Leyen w orędziu o UE? Zmiana kursu w paru kwestiach
Opinie polityczno - społeczne
Jak Radosław Sikorski przekuwa hejt od zwolenników prezydenta w polityczne złoto
Opinie polityczno - społeczne
Karol Nawrocki odniósł sukces w USA. Ale popełnił jeden poważny błąd
Opinie polityczno - społeczne
Marek Kutarba: Donald Trump składa obietnice Karolowi Nawrockiemu. Tylko czy zapytał Putina?
Opinie polityczno - społeczne
Joanna Ćwiek-Świdecka: Rewolucja w szkole według PiS. Czy naprawdę wróci HiT?
Reklama
Reklama