Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 22.08.2018 16:15 Publikacja: 22.08.2018 16:15
Andrzej Arendarski, prezes Krajowej Izby Gospodarczej.
Foto: Fotorzepa/Robert Gardziński
Prawda niby oczywista, ale nie wszyscy to dostrzegają, a może dostrzec nie chcą. Widać to chociażby po rynku badań telemetrycznych, gdzie w zasadzie jedynym dostawcą danych jest firma Nielsen Audience Measurement – duża międzynarodowa korporacja, która świadczy swoje usługi w wielu krajach. W Polsce od ponad dwudziestu lat jest praktycznie monopolistą, choć ostatnio własny pomiar oglądalności wg. modelu oglądalności rzeczywistej (MOR), zaczęła stosować TVP.
20 lat to szmat czasu, zwłaszcza na rynku medialnym. Tymczasem wiele mechanizmów w badaniach Nielsena pozostało niezmiennych. Dotyczy to chociażby konstrukcji tzw. grupy komercyjnej, za którą nadal uznaje się przedział wiekowy 16-49, choć mówiąc delikatnie, to już archaizm. Przecież nie trzeba nikomu udowadniać, że pięćdziesięciolatkowie mają większą moc nabywczą niż większość nastolatków czy studentów.
W inwestowaniu w OZE brakuje strategii, planu i koordynacji. W efekcie marnotrawimy nie tylko inwestycje, ale i...
Polskie firmy są w ścisłej czołówce światowej najrzetelniejszych, najbardziej terminowych płatników faktur za to...
Unia Europejska zabiega o przestrzeń wolnego handlu w świecie nieprzyjaznej geopolityki i egoizmów narodowych.
Wiele rzeczy stanęło w Polsce w miejscu. I same z siebie nie chcą zdecydowanie ruszyć do przodu, czekając na lep...
Polski bank z wyróżnieniem w kategorii Metaverse. Międzynarodowe jury doceniło innowacyjną kampanię Pekao dla młodych klientów.
Podatek od handlu może pójść w górę i objąć internet. Podatki sektorowe to wygodne dla polityków narzędzie. Wybo...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas