Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 22.08.2018 16:15 Publikacja: 22.08.2018 16:15
Andrzej Arendarski, prezes Krajowej Izby Gospodarczej.
Foto: Fotorzepa/Robert Gardziński
Prawda niby oczywista, ale nie wszyscy to dostrzegają, a może dostrzec nie chcą. Widać to chociażby po rynku badań telemetrycznych, gdzie w zasadzie jedynym dostawcą danych jest firma Nielsen Audience Measurement – duża międzynarodowa korporacja, która świadczy swoje usługi w wielu krajach. W Polsce od ponad dwudziestu lat jest praktycznie monopolistą, choć ostatnio własny pomiar oglądalności wg. modelu oglądalności rzeczywistej (MOR), zaczęła stosować TVP.
20 lat to szmat czasu, zwłaszcza na rynku medialnym. Tymczasem wiele mechanizmów w badaniach Nielsena pozostało niezmiennych. Dotyczy to chociażby konstrukcji tzw. grupy komercyjnej, za którą nadal uznaje się przedział wiekowy 16-49, choć mówiąc delikatnie, to już archaizm. Przecież nie trzeba nikomu udowadniać, że pięćdziesięciolatkowie mają większą moc nabywczą niż większość nastolatków czy studentów.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Propozycja podniesienia podatku CIT wyłącznie dla sektora bankowego to działanie szkodliwe i dyskryminujące. To...
Ostatni tydzień sierpnia powinien być jeszcze czasem wakacyjnej beztroski. Już nie jest.
Niestandardowe wyzwania, przed jakimi stoi polska gospodarka, wymagają niestandardowych działań. Czy z obecnego...
Debata o odebraniu 800+ niepracującym obywatelom Ukrainy w Polsce to nie tylko kwestia budżetu czy „sprawiedliwo...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
Minister finansów co do zasady rzadko ma dobrą prasę. No bo jak tu lubić gościa, który co rusz nakłada na nas no...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas