Reklama
Rozwiń

Wizz Air:Polska, to nasz największy rynek

Nie powiedziałbym, że linie niskokosztowe mają niższe wydatki. Jesteśmy tańsi, bo bardziej efektywni – mówi Danucie Walewskiej prezes Wizz Air Jozsef Varadi.

Aktualizacja: 19.04.2015 22:58 Publikacja: 19.04.2015 22:00

Wizz Air:Polska, to nasz największy rynek

Foto: Bloomberg

Rz: Czy obawiał się pan, że po katastrofie Germanwings rynek i pasażerowie zaczną inaczej oceniać linie niskokosztowe?

To szokujący wypadek, nie ma co do tego wątpliwości, i rzeczywiście mógł skłonić do takich refleksji. Ale taka katastrofa mogła się wydarzyć z autobusem czy pociągiem; mogła się przydarzyć jakiejkolwiek innej, nawet najbardziej luksusowej, linii i nie ma znaczenia, jaki jest jej model organizacyjny. Bo był to problem ludzki, a nie techniczny. I jest też wyjątkowy, wierzę, że niepowtarzalny. Nie ma więc powodu, aby wyciągać wnioski, że linie niskokosztowe są mniej bezpieczne. To wstrząsające i tragiczne wydarzenie, ale w żadnym wypadku nie wskazuje też, aby bezpieczeństwo podróży lotniczych nagle było zagrożone. Nadal, mimo ostatnich wypadków, są one i zostają najbezpieczniejszą metodą przemieszczania się po świecie.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Opinie Ekonomiczne
Polacy oszczędzają jak nigdy dotąd. Ale dlaczego trzymają miliardy na kontach?
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Opinie Ekonomiczne
Czas ucieka. UE musi znaleźć sposób na rosyjskie aktywa
Opinie Ekonomiczne
Adam Roguski: Ustawa schronowa, czyli tworzenie prawa do poprawy
Opinie Ekonomiczne
Ptak-Iglewska: USA zostawiają w biedzie swoich obywateli. To co mają dla UE?
Opinie Ekonomiczne
Bartłomiej Sawicki: Rachunki za prąd „all inclusive” albo elastyczne taryfy