Reklama

Trudna zmiana dostawcy

Dzięki zmianie sprzedawcy energii małe firmy mogą zaoszczędzić na rachunkach nawet 30 proc. – oceniają eksperci.

Publikacja: 30.07.2015 21:00

Uczestnicy debaty „Klient rynku energii i gazu", która odbyła się w redakcji „Rzeczpospolitej", zgodnie przyznali, że największymi beneficjentami liberalizacji rynku energetycznego i gazowego są przedsiębiorstwa przemysłowe. Daniel Borsucki reprezentujący Forum Odbiorców Energii Elektrycznej i Gazu podał przykład KHW zużywającego 600 GWh energii rocznie, w którym oszczędności roczne z tzw. statusu odbiorcy przemysłowego sięgają dziś około 4,5 mln zł.

– Oszczędności tego typu widoczne były jeszcze bardziej dwa lata temu, gdy po raz pierwszy, jako przedsiębiorstwo energochłonne, zyskaliśmy prawo swobodnego zakupu certyfikatów zielonych, a różnice cen jednostkowych między samodzielnym ich zakupem i zakupem od operatora handlowego wynosiły wówczas kilkadziesiąt złotych na każdej MWh – mówił. – W dużych zakładach możliwości redukcji kosztów tzw. koloryzacji energii dają na dziś największe oszczędności i efekty w bilansie.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Błędowski: Migracja w USA – mity i fakty
Opinie Ekonomiczne
Prof. Karpa: Starcie USA–Chiny: ideologia czy technologia? No i co z tą Europą?
Opinie Ekonomiczne
Minister środowiska Tajwanu: Nasz udział w transformacji klimatycznej
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Dlaczego sukces lepiej widać z zewnątrz
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama