Reklama

Biznes przegrywa z polityką

Muszę przyznać, że dawno już nie byłam na poczcie. Przesyłki odbieram od kurierów albo w paczkomatach, a rachunki e-mailem. Nie wiem więc, czy opisywane w tym roku w „Rzeczpospolitej" działania Poczty Polskiej, które mają przekształcić ją w „silną grupę logistyczno-finansową", już przełożyły się na poprawę jakości usług.

Publikacja: 21.10.2015 22:00

Anita Błaszczak

Anita Błaszczak

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała

Sądzę jednak, że w osiągnięciu tego celu pomogłyby spółce prywatyzacja i pieniądze inwestorów giełdowych. O te drugie PP miała się postarać w przyszłym roku. Teraz wygląda na to, że plan publicznej emisji akcji – przynajmniej na razie – zawieszono na kołku.

W normalnych warunkach biznesowych sięgnięcie po obligacje zamiast po pieniądze z giełdy nie jest niczym dziwnym. Można je nawet uznać za racjonalne w sytuacji, gdy spółka pilnie potrzebuje sporego dofinansowania na inwestycje. Emisja obligacji zapewni je szybciej niż sprzedaż akcji na giełdzie. Nie wiadomo zresztą, czy koniunktura na GPW pozwoliłaby w przyszłym roku uzyskać oczekiwane wpływy z oferty publicznej – tym bardziej że spadające ostatnio przychody PP na mocno konkurencyjnym rynku (choć przy wzroście zysków) nie zwiększają jej atrakcyjności.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Prof. Agnieszka Słomka-Gołębiowska: Wykorzystajmy mądrze szansę dziejową i wypracowany potencjał
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Drony i dramatycznie trudny wybór
Opinie Ekonomiczne
Czy czterodniowy tydzień pracy jest dla nas dobry?
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Prawdziwi politycy, czyli jak się dorasta w MON
Opinie Ekonomiczne
Eksperci FOR: Orbanizacja gospodarki odpadami w Polsce
Reklama
Reklama