Reklama
Rozwiń
Reklama

Biznes przegrywa z polityką

Muszę przyznać, że dawno już nie byłam na poczcie. Przesyłki odbieram od kurierów albo w paczkomatach, a rachunki e-mailem. Nie wiem więc, czy opisywane w tym roku w „Rzeczpospolitej" działania Poczty Polskiej, które mają przekształcić ją w „silną grupę logistyczno-finansową", już przełożyły się na poprawę jakości usług.

Publikacja: 21.10.2015 22:00

Anita Błaszczak

Anita Błaszczak

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała

Sądzę jednak, że w osiągnięciu tego celu pomogłyby spółce prywatyzacja i pieniądze inwestorów giełdowych. O te drugie PP miała się postarać w przyszłym roku. Teraz wygląda na to, że plan publicznej emisji akcji – przynajmniej na razie – zawieszono na kołku.

W normalnych warunkach biznesowych sięgnięcie po obligacje zamiast po pieniądze z giełdy nie jest niczym dziwnym. Można je nawet uznać za racjonalne w sytuacji, gdy spółka pilnie potrzebuje sporego dofinansowania na inwestycje. Emisja obligacji zapewni je szybciej niż sprzedaż akcji na giełdzie. Nie wiadomo zresztą, czy koniunktura na GPW pozwoliłaby w przyszłym roku uzyskać oczekiwane wpływy z oferty publicznej – tym bardziej że spadające ostatnio przychody PP na mocno konkurencyjnym rynku (choć przy wzroście zysków) nie zwiększają jej atrakcyjności.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Dlaczego sukces lepiej widać z zewnątrz
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Nie ma darmowych lunchów. Regulacji też
Opinie Ekonomiczne
Marcin Piasecki: Narodowa obronność na pół gwizdka
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Jesteśmy mistrzami świata. W prokrastynacji
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama