Reklama

Adam Sanocki: Zielone lotnictwo potrzebuje wsparcia

Europejska branża lotnicza apeluje do Komisji Europejskiej o pilne wdrożenie kompleksowej strategii, która zintegruje politykę klimatyczną z przemysłową i energetyczną.

Publikacja: 01.04.2025 05:57

Adam Sanocki: Zielone lotnictwo potrzebuje wsparcia

Foto: AdobeStock

Sektor lotniczy w Europie stoi dziś przed historycznym wyzwaniem redukcji emisji CO₂, kluczowym dla realizacji ambitnych celów klimatycznych Unii Europejskiej. Mimo że branża ta należy do trudniejszych do dekarbonizacji, europejskie lotnictwo wypracowało jasny plan osiągnięcia neutralności emisyjnej do 2050 roku. Destination 2050 jest konkretną mapą drogową stworzoną we współpracy przez kluczowe podmioty sektora – linie lotnicze, porty lotnicze, producentów samolotów i organizacje zarządzające ruchem powietrznym.

Dokument ten pokazuje, że osiągnięcie netto zero emisji do 2050 r. jest możliwe dzięki skoordynowanym działaniom całej branży, przy jednoczesnym zachowaniu spójności europejskiej sieci transportowej. Co ważne, nie jest to jedynie wizja czy deklaracja – Destination 2050 oferuje „jasną i wykonalną ścieżkę” dojścia do celu, opartą na konkretnych technologiach i inwestycjach.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Grodziewicz, Bombczyński: Przepisy, które budzą emocje i generują ryzyka
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Halesiak: Strategiczne wizje i przemilczane kompromisy
Opinie Ekonomiczne
Roguski: Przyszłość mieszkaniówki. Państwa-miasta i pułapka domów za 1 zł
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Do dziecka trzeba dwojga
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Ekonomiczne
Aleksandra Fandrejewska: Więcej mieszkań niż rodzin: to dobrze czy źle?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama