Reklama

Patriotyzm gospodarczy – to nasz narodowy CSR

Określenie „patriotyzm gospodarczy", o którym jeszcze dwa–trzy lata temu mało kto słyszał, ostatnio zaczęło się coraz śmielej pojawiać w publicznej debacie.

Publikacja: 22.05.2016 22:00

Andrzej Malinowski

Andrzej Malinowski

Foto: materiały prasowe

I dobrze, bo to droga, którą polskie firmy i konsumenci powinni podążać. A wręcz muszą, jeśli nasza gospodarka ma się rozwijać.

Przez ostatnie lata używanie sformułowania „patriotyzm gospodarczy" nie było jednak popularne, wręcz mogło być traktowane jako faux pas, bo przecież gospodarka powinna być otwarta, bez granic, skupiona na możliwościach, jakie daje nam świat. A patriotyzm gospodarczy wydawał się hasłem konserwatywnym, nawołującym do skupienia się tylko na sobie.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Eksperci FOR: Orbanizacja gospodarki odpadami w Polsce
Opinie Ekonomiczne
Prof. Gorynia: Jaki będzie XI Kongres Ekonomistów Polskich?
Opinie Ekonomiczne
Pierwsza wiceprezes BGK: Nowy potencjał emisji obligacji
Opinie Ekonomiczne
Cezary Szymanek: Katastrofa na razie odwołana
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Kraj ludzi dawniej szczęśliwych
Reklama
Reklama