Reklama
Rozwiń
Reklama

Praca nie tylko dla pieniędzy

Z badań prowadzonych przez wyspecjalizowane firmy na całym świecie wynika, że najważniejszym bodźcem skłaniającym do zmiany pracy jest wyższe wynagrodzenie. Podobnie jest w Polsce. A może było?

Publikacja: 03.04.2017 21:52

Andrzej Krakowiak

Andrzej Krakowiak

Foto: Fotorzepa, Ryszard Waniek

Najnowsza ankieta Work Service przynosi bowiem nieco inne wyniki. Motywy finansowe wciąż są bardzo ważne, przyświecają niemal połowie decyzji o zmianie pracodawcy, ale zdecydowanie zwiększyła się rola innych czynników, np. możliwości awansu czy po prostu wykonywania ciekawszej pracy.

Spojrzeć na to zjawisko można przez pryzmat szklanki w połowie pustej lub do połowy pełnej. W pierwszym przypadku dochodzimy do wniosku, że pracownicy wreszcie dostosowali się do skromnych możliwości pracodawców nad Wisłą. Wiadomo przecież, że firmy w Polsce działają w trudnych warunkach, a ostatnie kwartały pokazują, że dramatycznie brakuje im funduszy nawet na inwestycje. Nie mogą więc pozwolić sobie na szastanie pieniędzmi na wynagrodzenia.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Marcin Piasecki: Narodowa obronność na pół gwizdka
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Jesteśmy mistrzami świata. W prokrastynacji
Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Dlaczego chińskie auta zwyciężają?
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Przepisy widmo, ale ryzyko realne
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Opinie Ekonomiczne
Małgorzata Zaleska: NBP – kierunki zmian
Reklama
Reklama