Tylko 99 zł za rok czytania.
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Aktualizacja: 31.10.2017 08:22 Publikacja: 30.10.2017 20:30
Foto: materiały prasowe
Jeśli powstanie Centralny Port Komunikacyjny, to i tak przynajmniej przez 10 lat Lotnisko Chopina będzie spełniało rolę głównego portu lotniczego w Polsce. Co pan zamierza zrobić, żeby ruch na tym lotnisku był w miarę płynny?
Dzisiejsze ograniczenia dla Lotniska Chopina to nie tylko infrastruktura, ale i środowisko. Realnym utrudnieniem infrastrukturalnym jest m.in. przepustowość dróg startowych wynosząca 38-40 operacji lotniczych na godzinę, przepustowość powierzchni terminalowych, liczba płyt postojowych i stanowisk kontaktowych dla floty czy ograniczenia możliwości rozbudowy lotniska. Do tego dochodzą np. ograniczenia hałasowe, które limitują liczbę operacji nocnych do 50. W ciągu doby może ich być ok 600. Przy tym zapotrzebowanie na operacje lotnicze nie jest równomiernie rozłożone w ciągu doby, poszczególnych dniach tygodnia, oraz jest zróżnicowane sezonowo. Inne są parametry i oczekiwania ze względu na charakter operacji lotniczych mają przewoźnicy transferowi, operujący w falach przylotów i odlotów samolotami kodu E (np. Dreamliner) z siatką zasilającą operująca mniejszymi samolotami (np. kodu C), innym biegunem są przewoźnicy niskokosztowi. Stąd też tak często wymieniana przepustowość Lotniska Chopina oscylująca wokół 22 milionów pasażerów jest czysto teoretyczna i nierealna, gdyż np. zakłada równomierny rozkład ruchu lotniczego i optymalną dla lotniska (a nie przewoźników) flotę. Tymczasem już dziś w określonych godzinach wynikających z fal przylotów i odlotów czy najbardziej atrakcyjnych godzinach operacji zbliżamy się lub wręcz osiągamy granice naszej przepustowości.
Programy kandydatów na prezydenta są w najlepszym przypadku „pilotami” inicjatyw, którymi za dwa i pół roku kusi...
Niezależnie od tego, kto będzie urzędować w Białym Domu, najważniejszym globalnym przeciwnikiem Stanów Zjednoczo...
Podział na osobne silosy regulacyjne – telekomunikację, media, pocztę, ochronę danych osobowych – traci sens. Cy...
Miejsce 7.: Fiat Auto Poland, 11.: Daewoo-FSO Motor, 13. – Centrum Daewoo. Czyli motoryzacja trzyma się mocno. N...
Choć wicepremier Kosiniak-Kamysz właśnie ogłasza kolejny kontrakt na sprzedaż polskiego uzbrojenia, to prawda je...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas