Reklama

Na bankach świat się przecież nie kończy

Informacja o tym, że tempo przyrostu depozytów gospodarstw domowych w bankach jest najniższe od kilku lat, budzi konsternację. W praktyce oznacza to bowiem, że społeczeństwo z pieniędzmi nie pędzi już ślepo do okienka bankowego. Z jednej strony może to też trochę szokować, ale z drugiej chciałoby się powiedzieć: w końcu! Ta radość jest chyba jednak przedwczesna.

Publikacja: 08.01.2018 20:00

Na bankach świat się przecież nie kończy

Foto: Bloomberg

Trzymanie oszczędności w banku to prawdopodobnie jedna z najbezpieczniejszych form przechowywania gotówki, stąd też i oferty bankowe cieszą się największą popularnością. Wszak wciąż większość społeczeństwa zamiast myśleć o tym, jak pomnożyć odłożone pieniądze, hołduje zasadzie „przede wszystkim nie stracić". Problem w tym, że to bezpieczeństwo ma też swoją cenę i w obecnych warunkach to „nie stracić" też nie jest tak oczywiste. Oprocentowanie depozytów jest tak niskie, że przy obecnej inflacji realnie na wielu produktach bankowych jednak się traci. Dla wszystkich, którzy mają chociażby podstawową wiedzę o finansach, fakt ten na pewno jest dobrym impulsem do tego, aby zacząć działać. Świat finansowy daje dużo większe możliwości niż trzymanie pieniędzy w banku, tylko trzeba umieć z nich korzystać.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Sztuczna inteligencja jest jak śrubokręt
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: PiS wiele nie ugra na „aferze KPO”. Nie nadaje się na ośmiorniczki
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Polska bezbronna przed dronami. To kolejne ostrzeżenie
Opinie Ekonomiczne
Cezary Stypułkowski: 20 miliardów na stole. Co oznacza reorganizacja PZU i Pekao
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Wniosek z rozmów o pokoju jest oczywisty: musimy się zbroić
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama