Rz: Jak nowe technologie mogą pomóc w likwidacji szkód? Jak ubezpieczyciele je wykorzystują?

Agnieszka Antol: Z naszych obserwacji wynika, że nowe technologie zwiększają satysfakcję klientów. Oferujemy im rozwiązania, które z jednej strony są proste i użyteczne, a z drugiej mają wpływ na przyspieszenie procesu likwidacji szkody. Wiemy, że tego oczekują od nas klienci.

Co proponuje Warta?

Proces likwidacji szkód jest bardzo złożony. Składa się na niego wiele rozwiązań, z których znacząca większość nie jest widoczna dla klienta, a ma wielki udział w szybko i przyjaźnie rozwiązanej sprawie. Nowoczesny system likwidacyjny, innowacyjne narzędzia dla rzeczoznawców i osób analizujących sprawy klientów mają niebagatelny wpływ na zadowolenie klienta.

Oczywiście najwięcej uwagi przyciągają rozwiązania, z których ubezpieczony korzysta bezpośrednio. Dla naszych klientów kluczowa z pewnością pozostaje działająca od dwóch lat Warta Mobile, najbardziej kompleksowa aplikacja na polskim rynku do zarządzania likwidacją szkody. Jest ona bezpłatna i całkowicie bezpieczna, zabezpiecza ją indywidualny kod PIN, który użytkownik tworzy podczas procesu rejestracji.

Na czym polega Warta Mobile?

Dzięki pełnej integracji z naszym systemem do likwidacji szkód każdy przesłany przez klienta dokument, zdjęcie czy film jest automatycznie umieszczany w elektronicznej teczce szkodowej klienta. Może on również na bieżąco śledzić proces, ma dostęp do dokumentów związanych ze sprawą i może kontrolować ich obieg. Interfejs jest przejrzysty i praktyczny dla użytkownika, a wbudowany komunikator umożliwia kontakt z osobą prowadzącą sprawę.

Jakie są korzyści dla klientów? Co właściwie mogą zyskać?

Rozwiązanie to znacząco skraca czas i przyspiesza likwidację. Generalnie aplikacja sprawia, że klient może czynnie uczestniczyć w ustalaniu rozmiaru szkody, korzystając dodatkowo z opcji wysyłania zdjęć lub oględzin przez smartfona.

Autopromocja
Specjalna oferta letnia

Pełen dostęp do treści "Rzeczpospolitej" za 5,90 zł/miesiąc

KUP TERAZ

Co więcej, dzięki wprowadzeniu możliwości zgłaszania szkód przez Facebook Messengera cały proces likwidacji w Warcie klient może przejść za pomocą rozwiązań i aplikacji mobilnych.

To ukłon w stronę setek tysięcy osób, które obecnie nie wyobrażają sobie chodzenia na pocztę, skanowania dokumentów, a czasami nawet rozmowy telefonicznej z konsultantem.

Kontakt klienta z Wartą również wznieśliśmy na nowy poziom, wykorzystując do tego celu bota na naszym profilu w aplikacji Facebook Messenger. Obecnie niemal 70 proc. zapytań klientów w tym kanale jest obsługiwanych przez sztuczną inteligencję.

W jakich rodzajach ubezpieczeń można korzystać z Warta Mobile?

W każdym rodzaju szkody, z wyłączeniem szkód życiowych. Najchętniej klienci likwidują za jej pomocą szkody komunikacyjne i majątkowe indywidualne, wtedy gdy klient występuje z roszczeniem we własnym imieniu.

Czy często klienci korzystają z aplikacji?

Zdecydowanie tak. Już w co czwartej szkodzie korzystają z tego rozwiązania. Do tego pozytywne oceny na Google Play wystawiane przez klientów potwierdzają przydatność aplikacji.

Zdjęcia, na podstawie których szacowana jest wysokość szkody, mogą być niewystarczające, gdyż może ona okazać się większa, niż to się wydaje na pierwszy rzut oka. Jakie klient ma wtedy możliwości?

Zdjęcia stanowią jedynie fundament do szacowania szkody. W razie potrzeby rzeczoznawca może wykonać zdalne oględziny za pomocą kamery w telefonie klienta. Oczywiście za jego zgodą.

Dopiero w najtrudniejszych sprawach zniszczone auto czy mienie jest oglądane przez przedstawiciela Warty na miejscu.

Czy to rozwiązanie przyspiesza likwidację szkody? Bo szybkie otrzymanie odszkodowania jest dla klientów sprawą priorytetową.

Warta Mobile jest jedną z najbardziej wszechstronnych aplikacji wykorzystywanych w Europie przez ubezpieczycieli, która posiada tak szeroki i kompleksowy zakres funkcjonalności dla klientów. Dzięki niej sprawy naszych klientów mogą być rozwiązywane zdecydowanie szybciej.

W tym celu dodaliśmy również w ubiegłym roku nową funkcjonalność, której zadaniem jest umożliwienie klientom samowyliczenia wysokości odszkodowania za szkodę w pojeździe. Samo rozwiązanie jest proste i intuicyjne, a określenie kwoty nastąpi po wskazaniu na schemacie samochodu uszkodzonych elementów wymagających naprawy oraz stopnia ich uszkodzenia.

Po zaakceptowaniu przez klienta wyliczonej kwoty odszkodowania pieniądze mogą trafić na jego konto nawet tego samego dnia.

To oznacza, że proces ten będzie jeszcze szybszy i w większości przypadków nie będzie wymagał udziału rzeczoznawcy Warty.

Wysokość odszkodowania szacowana jest w oparciu o profesjonalne narzędzia do wyceny, takie same jak stosowane w standardowym procesie likwidacji.

Materiał powstał we współpracy z Wartą