Reklama

Mruganie reklamowym okiem

Mariola ma oczy piwne/ Mariola o-kocim spojrzeniu/ A w oczach błyski przedziwne/ Jak słońce brzęczące w jęczmieniu". Kto nie zna tej reklamy, „mrugającej" do widza okocimskim okiem...

Publikacja: 11.04.2018 21:00

Mruganie reklamowym okiem

Foto: www.sxc.hu

Bo choć branża piwna jako jedyna jest częściowo wyłączona spod przepisów ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, to jednak wciąż podlega rozlicznym ograniczeniom. Teraz szykowane są kolejne, zakazujące reklamy w telewizji w najlepszym dla branży czasie antenowym, czyli po 20, która wciąż jeszcze jest godziną graniczną. Teraz ma to być 23. Wszystko wskazuje na to, że branża zacznie mrugać mocniej.

Czy warto się bić o reklamę piwa? Ostatecznie spragniony procentów człowiek wie, czego chce, i na ogół zna też swoje preferencje, więc na pewno nie będzie kupował kompulsywnie, pod wpływem (za przeproszeniem) reklamy nawet chmielowego trunku. Marketingowym celem browarów jest, poza budową marki, pozyskiwanie nowych klientów, głównie młodych, bo starsi wszak z niejednego już kufla próbowali. I tu wkraczają przepisy ustawy, która ma chronić przed zakusami browarów osoby przed 18. rokiem życia. Ale chroni ich w sposób cokolwiek pokraczny, dlatego przesunięcie emisji spotów niewiele tu zmieni. Poza uszczupleniem budżetów telewizji.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok.

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia. Czytaj, to co ważne.
Reklama
Opinie Ekonomiczne
Pierwsza wiceprezes BGK: Nowy potencjał emisji obligacji
Opinie Ekonomiczne
Cezary Szymanek: Katastrofa na razie odwołana
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Kraj ludzi dawniej szczęśliwych
Opinie Ekonomiczne
Prof. Sławomir Mikrut: Jak AI może przyspieszyć inwestycje w infrastrukturę
Opinie Ekonomiczne
Aleksandra Fandrejewska: Istnienie „a” nadaje sens alfabetowi
Reklama
Reklama