Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 14.05.2018 21:09 Publikacja: 14.05.2018 21:00
Foto: Adobe Stock
Mówi i pisze się o nich bardzo dużo. Najczęściej w kontekście kar, a te rzeczywiście mogą przyprawiać przedsiębiorców o dreszcze. Szczególnie tych, którzy niedawno zabrali się do wdrażania nowych przepisów, zgodnie z niestety częstym podejściem w Polsce, że „przecież jakoś to będzie". Niestety w tym przypadku czasu może zabraknąć. Wdrożenie nowych regulacji wymaga bowiem kilku miesięcy.
Jeśli przedsiębiorcy nie zdążą, mogą winić tylko samych siebie, bo zmiany zostały ogłoszone z dużym wyprzedzeniem. Z drugiej jednak strony warto na to spojrzeć przez pryzmat przedsiębiorców. To dla nich kolejny ciężar, a przecież prowadzenie biznesu miało być łatwiejsze. Jest odwrotnie. Prawo zmienia się niepokojąco często, sądy działają ekstremalnie wolno, a nad poszczególnymi branżami wiszą nowe podatki i ograniczenia. Dopóki gospodarka kwitnie, firmy radzą sobie nieźle, ale świetna koniunktura nie będzie trwała wiecznie. Mimo pędzącego PKB niemal jedna trzecia przedsiębiorców ocenia, że w ciągu ostatnich sześciu miesięcy klimat ekonomiczny w Polsce nie sprzyjał prowadzeniu działalności.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Gdy się z igły robi widły, grozi to zaostrzeniem kryteriów wszelkiej pomocy w przyszłości. Wsparcie stanie się d...
W 2024 roku po raz pierwszy przekroczyliśmy globalny próg 1,5°C ocieplenia względem epoki przedprzemysłowej. Ten...
Nowy impuls rozwojowy może Polsce przynieść tylko gospodarka oparta na kompetencjach, kapitale technologicznym i...
Afera wokół dotacji dla firm z branży HoReCa zatacza coraz szersze kręgi. Dawno przekroczyła rozmiary, na jakie...
Jestem niezwykle wdzięczny panu prezydentowi za to, że – niezależnie od intencji – położył na stole kwestię przy...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas