Reklama

Architekt w wódce

Victor Jerez - nowy Prezes Wyborowej. 1 lipca przejął stery w czwartym producencie wódki w Polsce. Czeka go walka o utrzymanie pozycji na kurczącym się obecnie rynku

Publikacja: 04.07.2009 04:17

W branży mówi się, że doświadczenie Victora Jereza w konsultingu przyda się Wyborowej w czasie kryzy

W branży mówi się, że doświadczenie Victora Jereza w konsultingu przyda się Wyborowej w czasie kryzysu

Foto: archiwum prywatne

Przed 44-letnim Victorem Jerezem stoi poważne wyzwanie. Musi nie tylko, tak jak jego konkurenci, uporać się ze skutkami spadku sprzedaży wódki w Polsce. Czeka go także dokończenie połączenia Wyborowej z V&S Luksusową z Zielonej Góry, którą francuski koncern Pernod Ricard kupił w marcu 2008 r. wraz z całym koncernem Vin & Spirit. Restrukturyzacja w przejętej spółce już trwa. W ramach programu dobrowolnych odejść Wyborowa rozstała się z ok. 80 pracownikami z zielonogórskiego zakładu.

Konkurenci Wyborowej zadają sobie pytanie, czy Jerez wykorzysta potencjał V&S Luksusowej. Dzięki jej markom Pernod Ricard, jeden z największych firm produkujących alkohol na świecie, odzyskał pozycję czołowej firmy na polskim ryn- ku w Polsce. Stracił ją w niedługim czasie od przejęcia poznańskiej Wyborowej w 2001 r.

Poprzednik Jereza Cesar Giron – który awansował do zarządu Pernod Ricard – w ciągu ostatnich czterech lat odzyskał część rynkowych udziałów Wyborowej. Koncentrował się jednak głównie na promowaniu marki Wyborowa za granicą.

Przez ostatnie dwa lata Victor Jerez zarządzał Pernod Ricard Brazylia. Zanim na stałe związał się z koncernem, przez dziewięć lat pracował w międzynarodowej firmie konsultingowej Mars & Co. W tym czasie doradzał największym globalnym firmom z branży dóbr szybkozbywalnych (FMCG). Zaczął wówczas także współpracę z Pernod Ricard. Przez cztery lata doradzał koncernowi w Amerykach Północnej i Południowej.

W branży mówi się, że jego doświadczenie w konsultingu a także – z czego jest znany – zdolność analitycznego myślenia przydadzą się Wyborowej w kryzysie. – Obecnie firmom potrzebni są szefowie, którzy znajdą sposób na w miarę bezbolesne przejście przez trudny okres – mówi osoba związana z polskim rynkiem alkoholowym.

Reklama
Reklama

Jednak pojawiają się również głosy, że jako osobie z zewnątrz Jerezowi trudno będzie się odnaleźć w naszych realiach. Polski rynek wódki jest bardzo konkurencyjny, a producenci toczą ostrą walkę o każdy procent rynku. Pomimo różnic dzielących Polskę i Brazylię nowy szef Wyborowej uważa, że uda mu się wykorzystać zdobyte doświadczenie. Tym bardziej że w ostatnich latach obie firmy rozwijały się w podobny sposób.

Jerez urodził się w Hiszpanii. Ma także obywatelstwo Stanów Zjednoczonych. Ukończył uniwersytety Columbia i Harvard, gdzie studiował architekturę.

Jest miłośnikiem narciarstwa wysokogórskiego. Uprawia także kolarstwo. Ceni sobie szczególnie jazdę rowerem po stromych górskich ścieżkach.

Jest żonaty, ma dwóch synów: jedenasto- i dziewięcioletniego.

Przed 44-letnim Victorem Jerezem stoi poważne wyzwanie. Musi nie tylko, tak jak jego konkurenci, uporać się ze skutkami spadku sprzedaży wódki w Polsce. Czeka go także dokończenie połączenia Wyborowej z V&S Luksusową z Zielonej Góry, którą francuski koncern Pernod Ricard kupił w marcu 2008 r. wraz z całym koncernem Vin & Spirit. Restrukturyzacja w przejętej spółce już trwa. W ramach programu dobrowolnych odejść Wyborowa rozstała się z ok. 80 pracownikami z zielonogórskiego zakładu.

Pozostało jeszcze 80% artykułu
Reklama
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Śpiący gigant, który się nie budzi
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Opinie Ekonomiczne
Grodziewicz, Bombczyński: Przepisy, które budzą emocje i generują ryzyka
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Halesiak: Strategiczne wizje i przemilczane kompromisy
Opinie Ekonomiczne
Roguski: Przyszłość mieszkaniówki. Państwa-miasta i pułapka domów za 1 zł
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Do dziecka trzeba dwojga
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama