Reklama

Polacy chcą się zdrowo odżywiać

Rozmowa: Monika Kalwasińska analityk DM PKO?BP

Publikacja: 15.03.2012 03:58

Polacy chcą się zdrowo odżywiać

Foto: materiały prasowe

Rz: Rynek żywności ekologicznej w Polsce ma szanse nadal rozwijać się w szybkim tempie?

Monika Kalwasińska:

Biorąc pod uwagę, że jego wartość jest nadal niewielka i wynosi 300 – 500 mln zł, to dwucyfrowa dynamika wzrostu jest do utrzymania. Tym bardziej że produkty tego typu są coraz bardziej popularne w Polsce.

Jak wyjaśnić rosnące zainteresowanie Polaków ekożywnością?

Polacy zaczynają przykładać coraz większą wagę do zdrowego trybu życia. Świadomość wpływu diety na ogólny stan zdrowia powoduje, że konsumenci starają się zapobiegać powstawaniu różnorakich chorób przez spożywanie m.in. zdrowej żywności.

Reklama
Reklama

Czy ekożywność zdobędzie duży udział w rynku spożywczym?

Aby tak się stało, musiałaby nastąpić trwała zmiana nawyków i przyzwyczajeń konsumentów. Jest to proces długotrwały, dodatkowo skorelowany z poziomem zamożności. Tak więc wydaje się, że na razie żywność ekologiczna pozostanie niszowa.

Będzie rosła liczba producentów żywności ekologicznej?

Tak, ale ze względu na niewielką wartość rynku na razie jednak będą dominowali na nim lokalni, drobni przetwórcy mający stały dostęp do zaplecza surowcowego. Jednocześnie jej wzrost będzie wymuszał na dużych firmach zaoferowanie przynajmniej kilku produktów ekologicznych, aby utrzymać przy sobie wymagających konsumentów oraz być na czasie z dominującymi trendami.

—rozmawiała Beata Drewnowska

Rz: Rynek żywności ekologicznej w Polsce ma szanse nadal rozwijać się w szybkim tempie?

Monika Kalwasińska:

Pozostało jeszcze 92% artykułu
Reklama
Opinie Ekonomiczne
Małgorzata Zaleska: NBP – kierunki zmian
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Śpiący gigant, który się nie budzi
Opinie Ekonomiczne
Grodziewicz, Bombczyński: Przepisy, które budzą emocje i generują ryzyka
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Halesiak: Strategiczne wizje i przemilczane kompromisy
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Ekonomiczne
Roguski: Przyszłość mieszkaniówki. Państwa-miasta i pułapka domów za 1 zł
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama