AAAAAA....Awiatora zatrudnię

Airbus i Boeing przewidują olbrzymi wzrost zatrudnienia w lotnictwie

Publikacja: 29.11.2013 19:27

AAAAAA....Awiatora zatrudnię

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompala Waldemar Kompala

Red

Airbus przedstawił prognozę, że w ciągu najbliższych 20 lat w Ameryce Łacińskiej potrzebnych będzie ponad 2300 nowych samolotów. Wartość tego zapotrzebowania wyceniono na 4.4 biliona USD (4,400 000 000 000). Tak duży potencjał wyliczono na podstawie zakładanych wzrostów PKB oraz olbrzymiego potencjału drzemiącego na tym rynku. Dodatkowo obecny średni wiek floty na Karaibach to 17 lat. 19 listopada

Boeing zaprezentował swoje wyliczenia dotyczące zatrudnienia w branży lotnicznej.  Według amerykańskiego producenta w ciągu najbliższych 2 dekad tylko na rynku Bliskiego Wschodu potrzebnych będzie aż 100 000 pilotów i inżynierów z branży lotniczej. Te dane bazowane są m.in. na wartości zamówień składanych w ciągu ostatnich kilku dni na airshow w Dubaju. Wartość zamówień na maszyny była rekordowa w dniu otwarciu targów i wyniosła ponad 600 mld USD. Boeing przedstawił także prognozy dotyczące innych rynków, które pokazują popyt na pilotów i obsługę techniczną w poszczególnych regionach:

• Azja i Pacyfik – 192 300 pilotów i 215 300 specjalistów

• Europa – 99 700 pilotów i 108 200 specjalistów

• Ameryka Północna – 85 700 pilotów i 97 900 specjalistów

• Ameryka Łacińska – 48 600 pilotów i 47 600 specjalistów

• Bliski Wschód– 40 000 pilotów i 53 100 technicians

• Afryka – 16 500 pilotów i 15 900 specjalistów

• Rosja i WNP – 15 200 pilotów i 18 000 specjalistów

Wszystkim, których perspektywa rozwoju tego rynku pracy zachęciła do zmiany zawodu podpowiem, że "aaaaaby zostać pilotem" zawodowym należy się liczyć z wydatkiem rzędu 120 000 PLN (w Polsce) i przejść cykl szkoleń trwający ok. roku. Przy dużym szczęściu posiadacze licencji mogą podpisać umowy z przewoźnikami którzy finansują rozwój kariery i certyfikacje na dany typ samolotu, co później należy odpracować. Zarobki kapitanów-instruktorów z dużym doświadczeniem latających na największych maszynach przekraczają obecnie 150 000 PLN miesięcznie.

Airbus przedstawił prognozę, że w ciągu najbliższych 20 lat w Ameryce Łacińskiej potrzebnych będzie ponad 2300 nowych samolotów. Wartość tego zapotrzebowania wyceniono na 4.4 biliona USD (4,400 000 000 000). Tak duży potencjał wyliczono na podstawie zakładanych wzrostów PKB oraz olbrzymiego potencjału drzemiącego na tym rynku. Dodatkowo obecny średni wiek floty na Karaibach to 17 lat. 19 listopada

Boeing zaprezentował swoje wyliczenia dotyczące zatrudnienia w branży lotnicznej.  Według amerykańskiego producenta w ciągu najbliższych 2 dekad tylko na rynku Bliskiego Wschodu potrzebnych będzie aż 100 000 pilotów i inżynierów z branży lotniczej. Te dane bazowane są m.in. na wartości zamówień składanych w ciągu ostatnich kilku dni na airshow w Dubaju. Wartość zamówień na maszyny była rekordowa w dniu otwarciu targów i wyniosła ponad 600 mld USD. Boeing przedstawił także prognozy dotyczące innych rynków, które pokazują popyt na pilotów i obsługę techniczną w poszczególnych regionach:

Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Świąteczne prezenty, które doceniają pracowników – i które pracownicy docenią
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację