Linie lotnicze starają sie walczyć o pasażera nie tylko cenami czy komfortem, ale także ofertą rozrywkową. Największą walkę o klienta w tym segmencie widać w Stanach Zjednoczonych, gdzie wifi na pokładzie jest już praktycznie standardem, a coraz większą popularnością cieszy się telewizja "na żywo".
Niedawno wprowadzone przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) zmiany w przepisach umożliwiają pasażerom także u nas korzystanie z własnego sprzętu elektronicznego - w tym telefonów komórkowych i tabletów (w trybie samolotowym), dzięki czemu możemy swobodnie raczyć się filmami czy muzyką na własnym urządzeniu.
Producenci sprzętu IFE (In-flight entertainment) także widzą olbrzymi potencjał sprzedaży. Trzy dni temu kanadyjska firma DTI (współpracuje m.in. z PLL LOT) ogłosiła rozwinięcie systemu rozrywki pokładowej, umożliwiającego korzystanie z gier przez wielu użytkowników na pokładzie - będą to gry retro znane z komputerów Atari.
W Polsce pasażerowie korzystać mogą m.in. z następującej rozrywki:
- Ryanair oferuje rozdawany wybrańcom magazyn pokładowy (w którym najwięcej jest reklam)